En god gärning

Något jag tycker är väldigt viktigt är att kunna hjälpa andra människor som befinner sig olika svåra situationer. En sak som man tar som en självklarhet men som faktiskt inte är det är att få blod när man råkar ut för en olycka.  Under semestertid så minskar givarna men olyckor som kräver blodtransfusioner är minst lika frekventa och tom mer än under andra årstider då vi är ute mer.  Det leder till brist på blod vilket kan vara katastrofalt om det händer många stora olyckor samtidgt. Därför måste vi som kan bidra. 
Vill du veta mer om blodgivning så  gå in på www.geblod.nu