2,9 km i Hackefors

Idag stod det tempoträning på schemat. Jag och Rickard mötte upp Marcus i Hackefors och så värmde vi upp. Flera dagars regnande hade gjort spåret till gegga på sina ställen. På ett ställe var det dessutom en stor grushög mitt över spåret. Som inte det räcker för att bygga pannben. I Hackefors är det kuperat, långa och korta backar men synonymt för backarna är att de är branta. Det spåret vi brukar köra som är 6,4 är det planmark varvat med backar men i den här banan är det bokstavligen uppför eller nerför hela tiden. Planen var att springa i så högt tempo som möjligt, helst i 5min/km tempo. Det slutade på 5,43min/km vilket får vara godkänt med tanke på dagens förutsättningar. Jag är ingen stark uppförslöpare så framöver står det backintervaller på schemat och jag vet precis var vi ska köra dem. (I vallabacken, du är på va, Marcus?). Efter tempoträningen körde vi ett varv till så totalt blev det 5,8km. Ett bra pass!