Ett tufft träningspass med LFDK

I några veckor har Rickard kört löppass tillsammans med domarklubben. För min del har det dock krockat med jobb varje gång så jag har inte kunnat vara med. Ikväll passade det dock in i mitt liv så jag kunde vara med. Vi var åtta domare + Rickard som ledde passet. Min ångest var total, jag har ju inget löparsjälvförtroende just nu så jag var nojig över var min form skulle ligga.
Vi började med att värma upp och därefter körde huvudpasset igång. 10*200 meter så snabbt vi orkade. De som var snabbare fick jogga och möta de som sprang lite långsammare. Det är ett smart sätt att se till att alla får ett bra pass även om man är på olika nivåer. Själv sprang jag mina tvåhundringar på runt 48-50 sekunder vilket var förväntad nivå, kändes helt okej. Efter intervallerna körde vi en kort vila och därefter blev det ett antal stegringslopp där Rickard ställt upp koner och så skulle man öka tempot för varje kona och sedan maxa sista. Ruggigt jobbigt men det kändes att det gav en hel del. Imorgon har jag inte vilodag utan då blir det ett pass igen. Ser fram mot det faktiskt, det ska bli kul!