Godmorgon

Det är verkligen underbart väder. Det snöar fortfarande och jag älskar det. Blir lek och bus ute i snön idag. Pepparkaksbak vill jag också göra och koka knäck och kola. Jag jobbar ganska mycket julveckan så det skulle vara skönt att ha så mycket som möjligt av julstöket klart innan dess. På förmiddagen kommer jag och Samuel vara iväg. Han ska till doktorn och det skulle ta hela förmiddagen. Tråkigt, men ett måste.

PS. Idag går mina traderauktioner ut. Kika in. DS

Vilken dag

Ibland kan jag inte hålla min mun stängd vilket leder till att jag hamnar i oönskade situationer. Det värsta jag vet är folk som inte kan inse sina egna fel och brister utan skyller allt på alla andra. Och idag kunde jag inte hålla tyst om det. Bad idea. Pust! Inte blir det bättre av att jag när jag ska svänga in på parkeringsplatsen fick sladd och tappade kontrollen totalt. Kunde ej bromsa och inte heller styra så jag kanade rätt in i en stolpe. Det gick bra som tur var men fy vad läskigt det var. Att känna att jag inte kunde göra något åt det.

Nu till roligare saker. Det har ju snöat hela dagen så när grabbarna kom hem från skola och dagis så lekte vi ute i snön med grannbarnen. Byggde en liten snögubbe.

Senare var det dags för lucia på Samuels skola. En mysig och trevlig tillställning. Samuel var jätteduktig och kunde sångerna. Han vågade titta på oss föräldrar. Jag trodde att han skulle vara blyg och titta ner i golvet men inte då. Efter luciatåget var det dags för fika och Samuel hade verkligen myror i brallan. Det var ju inte roligt att sitta still. 🙂

Godmorgon

När jag kom hem från jobbet hade jag ingen inspiration till att blogga. Läste mina ”måsteläsavarjedagbloggar” och efter det så satte jag mig vid tv:n en stund och tittade på slutet på Wallander- hämden. Helt ok film. Gjorde även klart ett halsband i röda och blå nyanser. Får se vart det hamnar, på tradera eller på hemsidan. Jag jobbar till två och sen ska jag hem och träna och ikväll ska vi på luciafirande på Samuels skola.

14 december

Snön ligger fortfarande kvar. Jag hoppas på att den ligger kvar till julafton så att vi får en vit jul i år. Det var alldeles för länge sedan som det var snö på julen. Dessutom är det bara 16 dagar kvar på det här året. Nyårsafton får mig alltid att känna mig väldigt vemodig. Ytterligare ett år är slut. Men det är också en chans för nystart. Har ni tänkt ut något nyårslöfte? Jag har iallafall ett löfte. Men vilket det är kommer jag skriva om på nyårsafton.

Ny vecka igen och en väldigt upptagen sådan. Allt som ska hända skrev jag om igår så det drar jag inte igen. Jag har sovit skapligt bra i natt. Träning kommer jag hinna med mellan passen idag. Jag är laddad, tycker det är så roligt.

Hoppas ni får en toppenstart på den nya veckan.

Dagen så här långt

I går kväll kom det lite snö som fortfarande ligger kvar. Vi var ute en sväng förut och Alexander gungade och pratade om snön. Jag har även packat lite smycken som olika personer vunnit på Tradera. Klockan fyra börjar jag jobba och är där. Veckan som kommer nu är verkligen fullbokat. Jobbar heldag imorgon, tisdag 7-14 och på onsdag är jag helt ledig. Då ska vi på läkarbesök med Samuel. Det kommer ta hela förmiddagen och därefter ska jag träffa Tovah igen. Det är verkligen på tiden. Tycker det går alldeles för lång tid mellan gångerna. En del jobb med egna företaget måste göras och utöver det allt julstök. Måste verkligen planera min tid ordentligt.

LUCIA

Idag är det 13 december och LUCIA. Fick ni vara Lucia? Det var aldrig jag. Ingen som tyckte att jag passade som det. Det gjorde mig inget heller. Stå i centrum så där är inte riktigt min grej. Men det är fint med Luciatåg. Undrar om luciatåget på tv har slutat. Nopp, det har det inte. Börjar sju. Jag ska sätta mig i soffan med en kopp te och en filt och titta.

Igår kväll så tittade vi på Tomten är far till alla barnen. Jag har sett den många gånger men jag garvar lika mycket fortfarande. Så himla bra. Men den är lite hemsk också. Tyvärr så ser ju många barns jul ut så där, med fylla och bråk. Så synd.

Hoppas att ni får en toppendag!

12 december

Dagen idag startades med sovmorgon till åtta och därefter frukost och ett hårt träningspass. Körde lite fartlek. Sedan åkte vi till stan och fixade de sista julklapparna till barnen: en spiderman bilbana till Samuel och en tågbana till Alexander. Därefter åt vi pasta och köttbullar. Inte det godaste men det var tvunget att gå fort för Mr R skulle iväg och träna med svågern.

Jag och Alexander har varit ute en stund och lekt efter maten. Han älskar att gunga och satt och pratade om att det är farligt att gunga högt och bussen som står stilla…. (Han hade med sig en leksaksbuss ut.) Han sa även ”du, Hanna”. Det var roligt att höra att han har koll på vad jag heter.


Synd att bilden blev så suddig. Han har ett så härligt leende. Det smittar. Hihi. Nu ska jag alldeles strax sätta mig i soffan med Alexander och titta på Macken.

PS. Kolla in mina traderaauktioner. Har lagt in en hög nya smycken idag.  D.S

Halloj

Vad roligt det låter, ”halloj”. Hihi….. En liten uppdatering från dagen bara. Vi hade avtackning idag för vår elev som hade sin sista dag idag. Det blev smarrig räksmörgås och chokladkladdtårta. Sjukt gott. Hade en riktigt rolig dag på jobbet. Ikväll så var vi hos svågern och firade lite födelsedag. Åt smarrig tårta och pratade lite. Trevligt. Nu ska vi äta godis och kolla på någon film.


Alexander somnade igår i sin barnstol när vi bakade lussekatter. Sötisen. Samuel är inte hemma i helgen och jag saknar honom massor. Det är jobbigt med dessa helger. Vi har inte julafton i år och det är tråkigt. Däremot så har vi honom på hans födelsedag. Den 23/12 kommer vi fira julafton med Samuel. Då blir det inte lika mycket kaka på kaka.

Godmorgon

Jag hade en riktigt bra dag igår. Tränade lite bla. När Samuel kom hem från skolan så bakade jag lussebullar. De blev mycket godare än den förra laddningen. Mums! Sedan tog vi fram lite tomater tomtar och adventsljusstakar. Bara granen som fattas nu och julgardiner i köket.

Jag jobbar till halv två idag. Har lite ont i magen. Vissa problem har ju blivit lösta men…. Jag vill inte skriva så mycket om det som hänt så det blir lite gåtor så här på morgonkvisten.

Hoppas ni får en toppendag. Det är ju faktiskt FREDAG! 🙂