Godmorgon

Två dagar kvar till min tredagarsledighet. Skulle jobbat kväll egentligen men jobbar dag istället. Så är det ofta på onsdagar nu för tiden. Jag klagar absolut inte. Tycker det är skönt att ha arbetspasset avklarat. Dagar som jag jobbar kväll får jag oftast ingenting gjort. Igår tex, inte mycket av det jag planerat gjorde jag. Jag hade en riktigt urusel dag igår, jag hoppas att denna blir bättre.

Dagens träning

Blev på simhallens gym: ett lugnt löppass på bandet. Jag föredrar faktiskt vårt band som gick sönder. Finns mer fördelar med det. Mr R var nöjd med hastigheten, 20 kilometer i timmen så han kunde köra riktigt hårt. Vårt går ju bara till 16. Jag sprang en halvtimme inklusive uppvärming och nedvarvning. Ganska dåligt tycker jag men jag har sådan träningsvärk att jag måste träna lugnt. Jag får ta igen det på torsdag istället, då är det dags att köra ett hårt träningspass igen.

New moon – allt jag förväntat mig och lite till

Ni som inte vill läsa om New moon slutar nu.

Japp, det var New moon jag såg ikväll och vilken film alltså. Jag är rörd, skakad och gripen… jag finner inte ord för allt jag känner just nu. Visst hade de gjort om scener och hittat på några saker men åh, så bra den var. Magin mellan Bella och Jacob, smärtan Edward känner i Volterra. Vargarna var riktigt bra gjorda och det var en hel del humor. Som när Jacob säger till Mike på bion ”What a marschmellow”. Haha.

Något som irriterade mig var dessa små fjortisar som var där och fnissade överrallt där det inte ens var roligt. Som när Bella och Jacob ska kyssa varandra och telefonen ringer. Det utlöste en fnissattack. Suck! Nej, nu ska jag inte vara sån. Jag har också varit omogen fjortis. Hihi.

Godmorgon

Ny vecka igen. Den startar med jobb till halv två. Därefter blir det träna en sväng och sen ikväll ska jag på bio med en kollega.

Jag fick en del böcker när jag fyllde år. En av dem började jag med igår ” En flicka som kallas Alice”. En riktigt bra bok. Kunde inte släppa den igår. Den handlar om en psykiater som tar sig en en flicka som levt i skogarna ett tag. Hon har varit med om fruktansvärda saker och psykiatern ska försöka dels att återanpassa henne till ett liv bland människorna och hitta hennes föräldrar och ta reda på varför hon blivit som hon blivit. Läs den!

2,78

Jag var ute och tränade tidigare idag. Två långintervaller, det blev 2 km. Tränade även explosiviteten på 50 meter. Den bästa tiden jag fick var 9,78. 8 sekunder är godkänt för att gå som assisterande i division fyra. Det känns bra att jag fortfarande har mycket tid på mig. Det är svårt att träna ute den här tiden på året. Geggigt och tung luft. Ett lugnt pass så imorgon efter jobbet blir det hårdträning. Kan inte unna mig vila efter den här dagen. Det lutar åt löptestspåret några varv.

Mardrömmar och bad feelings

Jag har tagit sovmorgon idag. Det behövdes efter en natt med konstiga mardrömmar. De lämnade efter sig en obehagskänsla som tack och lov börjar försvinna nu. Humöret är dock inte på topp. Det grå vädret har säkert också lite med saken att göra. 

Om en liten stund ska jag ge mig ut i skogen och träna explosivitet. Lätta förutsättningar: regn och antagligen väldigt geggigt. Jag vill döma i herrar division 4 till våren och det är snabbheten som brister så det måste prioriteras ett tag nu. Passa på så länge vi inte har löpbandet.

Hoppas att ni får en toppensöndag.

Hemma igen

Det blev ingen shopping för mina födelsedagspengar. Hittade inget roligt alls. Men så är det alltid när jag ska shoppa på stan. Allt ser tråkigt och formlöst ut. Eller så är det att jag är mer kräsen…. Ska kolla runt lite på nätet och se om jag hittar något som jag känner wow om. 

Matchen som vi såg var helt okej. Jag gillar att se mycket mål och så ska det vara live för att jag ska få den riktiga känslan. Sitta hemma i soffan och titta på hockey är inte roligt. LHC vann iallafall med 4-2. Ikväll blir det godis och filmen True romance. Började på den igår men jag höll på att somna i från hela tiden så vi gick och la oss istället. 

 Jeans HM, tee Avanna, halsband KJL, kofta HM och en hårsnodd om armen som jag glömde ta av.

Godmorgon

Underbart med lördag. Här skiner solen och det är 7 plusgrader. Planer för dagen är hockey: LHC-Timrå, shoppa lite och så ska jag träna. Jag drack alldeles för mycket cola igår så jag har inte sovit något vidare. Får ta igen det i natt istället. Hihi, jag är på riktigt gott humör idag. Jag ska nu sätta mig i soffan med grabbarna och kika på en familjefilm. Hörs senare.