Kategori: Hanna funderar
Bidrar jag med kroppshets?



Gör ett program och kalla det för något trendigt så kommer folket
Sociala medier

Varför?
Barnuppfostran
Var är nyansen?

– See more at: http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2006694-leif-mannerstrom-ge-riksdagen-samma-mat-som-pa-aldreboendena#sthash.w0CKhhHe.dpuf
– See more at: http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2006694-leif-mannerstrom-ge-riksdagen-samma-mat-som-pa-aldreboendena#sthash.w0CKhhHe.dpuf
– See more at: http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2006694-leif-mannerstrom-ge-riksdagen-samma-mat-som-pa-aldreboendena#sthash.w0CKhhHe.dpuf
Det jag saknar är nyanserna i debatten om svensk äldrevård. Kritikerna rasar och menar att det är en ovärdig vård. Att våra gamla svälter, att personalen inte har tid. Bilden som visas i media är undantagen och inte regeln. Jag önskar att det som är bra i svensk äldrevård lyfts för faktum är att i boendeenkäter är majoriteten av de som svarar väldigt nöjda med vården de får. Jag kan med stolthet säga att jag jobbar på ett äldreboende för jag vet att jag och mina kollegor verkligen gör allt vi kan och lite till för våra boende. Där de boende verkligen är i centrum, så som det ska vara.
Vårkänslor??

Det här med utbildning
Valet
Uppdaterat 16/9: Jaha, undrar hur det kommer bli nu med vem som ska styra landet. Löfvén vänder Vänsterpartiet ryggen, talmannen kan inte godkänna Löfvén som statsminister. Intressant följetong det här. Hoppet börjar leva lite om att det kanske blir Alliansstyre ändå.