Tyvärr så hittar jag inte artikeln på correns sida så jag kunde inte länka.
En man måste enligt Jehovas vittnen skriva på ett sexintyg för att hans exfru ska få gifta om sig. I sexintyget ska han skriva under på att han varit otrogen, annars får exfrun inte gifta om sig. Enligt ”vittnena” står det i Bibeln att det måste bevisas att partnern varit otrogen för att omgifte ska kunna ske. Huruvida det står i Bibeln eller inte låter jag vara osagt.Jag har aldrig läst det, å andra sidan har jag heller inte läst Bibeln från pärm till pärm. För några år sedan läste jag alla Moseböckerna i ett svep men kommer inte ihåg just den här detaljen.
Jag tycker det är fullständig galenskap. Ytterligare en anledning till att inte acceptera eller lyssna på dem. Här där vi bor nu har vi sluppit dem men där vi bodde förut var de frekventa påringare, de och Jesu kristi kyrka av sista dagars heliga (långt namn, en sekt det med). Det är i såna här lägen man kan ifrågasätta lämpligheten i religionsfrihet, när någons sätt att tänka går ut över andra människor, då är det fel.