Träning

Äntligen har jag kört ett pass som jag är riktigt nöjd med. 6*1 á  14/km timme + 10 minuter uppvärming och 10 minuter löpning. Jag tog ut mig riktigt ordentligt. Det känns bra i kroppen. Skönt att ha det avklarat också.

Nu väntar jag bara att Mr R ska komma hem från sitt träningspass så ska vi ut och shoppa julklappar sen. Gårdagskvällen med chefen på Cloetta Center var ganska tråkig (inte att vara med henne utan själva eventet). Men desto roligare att alla som var där fick gratis hockeybiljett till LHC-Luleå i januari. Vi gick och åt lite mat på Strandvägen, en fin restaurang där man även kan bowla. Dit ska jag ta Mr R när vi firar femårig bröllopsdag i april. Jag åt kycklingburgare med pommes och cole slaw. Smaskens.

Hoppas ni får en toppenfredag!

Träning

Vi drog till gymmet en sväng så dagens träning är avklarat. Löpning, några intervaller och lite styrketräning för magen. Jag behöver någon som kan lägga upp ett bra träningsprogram. Det känns inte riktigt som att jag utvecklas. Eller, jag känner mig aldrig nöjd. Det känns som att jag har mer att ge och och så vill jag inte ha det efter ett träningspass. Iallafall inte efter ett pass som ska vara hårt.

Det är lätt att misströsta med när jag tränat ett halvår och det inte syns på kroppen. Några centimeter här och där har försvunnit visseligen. Men det syns inte. Skrev för ett tag sedan att det känns på mina kläder men jag vete katten alltså. Eller så har jag bara en dålig dag och känner mig pluffsigare….

PS. Kika in mina traderaauktioner här. DS

Träningen idag…..

…. blev 2, 5km i ett spår i Grebo. Mycket uppförsbackar och branta sådana. Det kändes bitvis som att jag stod stilla när jag skulle springa uppför. Fick gå några gånger för benen pallade inte riktigt. I ett så här tufft spår är det svårt att känna att konditionen har blivit bättre. Givetvis så har den det men jag kände mig ändå ursämst. Positivt är att jag sprang intervaller: 8*50 meter och den snabbaste sprang jag på 8,42 och i uppförsbacke. Det är riktigt bra (för att vara mig alltså). Tiden på plan mark i Vidinsjö, samma sträcka blev 9,78. Det är en väsentlig skillnad.

Dagens träning

Blev på simhallens gym: ett lugnt löppass på bandet. Jag föredrar faktiskt vårt band som gick sönder. Finns mer fördelar med det. Mr R var nöjd med hastigheten, 20 kilometer i timmen så han kunde köra riktigt hårt. Vårt går ju bara till 16. Jag sprang en halvtimme inklusive uppvärming och nedvarvning. Ganska dåligt tycker jag men jag har sådan träningsvärk att jag måste träna lugnt. Jag får ta igen det på torsdag istället, då är det dags att köra ett hårt träningspass igen.

2,78

Jag var ute och tränade tidigare idag. Två långintervaller, det blev 2 km. Tränade även explosiviteten på 50 meter. Den bästa tiden jag fick var 9,78. 8 sekunder är godkänt för att gå som assisterande i division fyra. Det känns bra att jag fortfarande har mycket tid på mig. Det är svårt att träna ute den här tiden på året. Geggigt och tung luft. Ett lugnt pass så imorgon efter jobbet blir det hårdträning. Kan inte unna mig vila efter den här dagen. Det lutar åt löptestspåret några varv.