Explosivitet och paletter

Godmorgon!

Onsdag och mitt i veckan, samordnare som vanligt är dagens to-do på jobbet. Hoppas på en bra dag med lite lagom pyssel. Vad ska du göra idag?

Igår tyckte jag att det var dags för ett styrke- och explosivitetspass igen. Funderar helt klart över när all tid jag lägger på träning kommer ge synliga resultat. Jaja, vi får. Hur som helst så värmde jag upp på crosstrainern i tio minuter och kompletterade med fem minuter lugn jogg på löpbandet. Därefter var det dags för styrkepasset. Så här såg det ut:

Det är lite kul för när jag började med dessa övningar kunde jag inte alls göra lika många repetitioner på 30 sekunder. Då körde jag exempelvis 24 upphopp och nu hinner jag 32 på samma tid. Jag har helt klart blivit starkare!

När jag var klar tog jag tag i mina paletter som jag tänkt att jag ska göra ett bra tag nu. Jag tog bort alla vissna löv, klippte av rötterna och gav alla skotten nytt fräscht vatten. Det var verkligen på tiden!

Kommer de här sorgliga, rangliga paletterna ta sig? Ja vi får se, de får allt hänga med ett tag till. Jag har ett gäng lovande skott i alla fall:

2 svar på ”Explosivitet och paletter

  1. Är inte bara impad över dina spretiga paletter utan även över din disciplin med dina övningar. Önskar mig bara 19 tiondel av din disciplin;-)

Kommentarer är stängda.