Spiral

 Oj så lätt det är för mig att hamna i en spiral av negativa tankar. Jag tycker för det mesta att jag är bra på att inte gräva ner mig och börja älta. Men så blir det något för mycket av något och så vips är jag där igen. Exakt så blev det igår så jag mår inte alls så bra idag. Någon tänker kanske att det har med fredagen den trettonde att göra. Men jag tror inte på skrock. Det som blev jobbigt igår hade lika gärna kunnat hända en helt annan dag. Eftersom jag vet hur jag är och ibland gör saker först och tänker efter efteråt. Blir det bra så är det ju bra men blir det pannkaka mår jag dåligt efteråt. Tycker allt att det har varit lite väl mycket tråkigheter nu, inga allvarliga saker eller något med familjen/barnen men tillräckligt för att minsta lilla ska bli för mycket.

Hur som helst, idag är jag ledig. Om en stund ska jag fixa lite lunch till barnen och mig och efter lunchen åker jag iväg för att döma en match i pojkar 15-16. Appropå fotboll så åkte jag och Rickard iväg och tittade på en fotbollsmatch som kompisen J dömde. Det var mycket känslor i matchen så det var kul att se. Kan inte fatta att årets fotbollssäsong är till ända snart. Det har varit många ups and downs under året. Bilden i inlägget är från gårdagskvällens match. Visst är himlen vacker!