Söndagslistan vecka 36

Ikväll var jag iväg och kollade på fotboll när en kompis dömde. Eftersom jag oftast dömer samtidigt eller jobbar så har jag inte sett honom döma på den nivån. Det var en rolig match som bjöd på lite allt möjligt. Rickard var iväg på annat håll så vi kunde tyvärr inte se matchen tillsammans.

Känsla: Efter söndagens tuffa match har jag jobbat mycket med det mentala. Tankar kring att sluta har flugit förbi. Hade alldeles glömt bort hur mycket det tar på mig mentalt att ha en sån där riktigt tuff match där jag från matchminut ett får slita för förtroendet. Jag är glad att den matchen inte var säsongens sista match.

Väder: Veckan har bjudit på sommarväder. Hörde att ett lågtryck är på väg till veckan vilket känns sådär. Men man får vara glad så länge det varar tänker jag. Att få njuta av sommarväder så här i september händer inte alltför ofta.

Läsning: Jag läste ut boken ”den lilla bokhandeln i hamnen” och en bok av en svensk författare: ”kan du säga schibbolet”.

Träning:

  • Måndag: Vila, mådde inte alls bra och var faktiskt hemma från jobbet på grund av gräslig huvudvärk.
  • Tisdag: Sprang 5*400 meter och ett par snabba intervaller.
  • Onsdag: Vila
  • Torsdag: Dömde fotboll, damer division 3
  • Fredag: Vila
  • Lördag: Vila
  • Söndag: Vila

En rolig bild: Stackars lilla katten, besvikelsen att den roliga leksaken var ämnad för någon annan.

Bilder från veckan: Det syns vad som varit veckans fokus: fotboll på alla sätt och vis.

Reklamfritt och användarvänlighet

Att vara min egen här på bloggen är det bästa jag gjort. Min sida är helt reklamfri och så kommer den förbli. Nackdelen är att det är rätt så dyrt med det utrymmet jag har och eftersom bloggen är helt reklamfri tjänar jag ingenting i penningväg. Men det är det värt. För vi ”måste” prata om det här med popupannonser och videos som förstör innehållet och användarvänlighet. Alla portaler (inte blogspot förresten) har annonser som förstör innehållet och de största bloggarna ska vi inte tala om.

Om man vill kunna leva på sina sociala medier så är det annonser av olika de slag som gäller. Där måste jag ge en eloge till Underbara Clara som hittat ett sätt att ha sin blogg annonsfri och de inlägg som är reklam smälter väl in i det övriga innehållet.

Fler och fler installerar olika tillägg som blockerar annonser, jag har det på telefon till exempel. Jag förstår att annonserna måste finnas för att portalerna ska tjäna pengar och sedan kunna ge lön till sina bloggare. Men det måste gå att göra det mer användarvänligt. Man vill väl locka till köp, inte att folk stänger ner annonserna så fort det går eller helt blockerar annonserna? Sen kan jag ju tycka att vår värld hade mått bra av mindre shoppande.