Söndagslistan vecka 20

Ja, vad ska man säga om Eurovision igår. Vissa låtar var riktigt bra men jag tycker att det som vanligt anspelar alldeles för mycket på sex. Blev glad att Israel kammade hem flest tittarröster även om jag inte tyckte att just den låten var bäst. KAJ kom fyra och precis som jag trodde gick det inte riktigt hem i Europa. Österrike var en värdig vinnare även om opera inte riktigt är min stil.

Känsla: Det har varit en bra vecka, känner mig glad. Men igår blev jag lite låg. Stretchade på morgonen och försökte landa in i bättre tankar. Det lyckades väl sådär. Det som däremot kunde vända mina tankar var att ge mig ut på fotbollsplan och döma en riktigt trevlig men samtidigt tuff fotbollsmatch. Nu är jag glad igen.

Väder: Det är så kallt! Hörde av Rickard att det är den kallaste majmånaden på 35 år.

Träning: Jag har dömt tre fotbollsmatcher, DM pojkar 15, damer division tre och så herrar division sju. Det är veckans enda träning. Har velat ta det lite lugnt då jag har känningar i ett muskelfäste.

Veckans stretch: Jag har stretchat nästan varje dag. Idag sträckte jag ut på mattan före min match så ska göra samma sak ikväll.

Köp: Jag har beställt en ny telefon. Det blir en samsung igen, det enda märket jag vill ha vad gäller smartphones.

Mina positiva från veckan:

  • Fått mail med besked om att jag ska bli mentor för nya domare. Det ska bli kul att få dela med mig av min rutin och min erfarenhet.
  • Dömt roliga fotbollsmatcher.
  • Återigen haft inskolning på jobbet. Hur kul som helst ju.

Mina bilder från veckan: Fotboll, pioner och vårens härliga grönska. Ja typ så. Och så en riktigt trött selfie på mig. Just den selfien sammanfattar bra hur jag kände mig efter helgens nattjobb.