Fotboll - Träning

En analys av min form

Jag tänkte att jag skulle ta dagens match till att verkligen testa var min form ligger. Frågorna var många innan match.

  • Är min form så dålig som det kändes ett tag eller är jag på god väg mot min forna form?
  • Hur mycket tappade jag egentligen i december när jag av olika anledningar inte kunde träna något alls?
  • Vad behöver jag lägga mer krut på?

Det trevliga svaret är att min uthållighet faktiskt finns. Just vad gäller uthållighet sitter det mest i huvudet. Det kändes väldigt skönt faktiskt att få det svart på vitt. Kändes också skönt att de långa intervallerna på det kommande löptestet kommer bli en piece of cake.

Det jobbiga svaret är att jag måste byta fokus i min träning. Jag kan såklart inte bara träna explosivitet och styrka men det då behöver bli mer av den typen av träning. Iallafall en gång i veckan behöver jag ha fokus på fart.

Så från det vill jag såklart berätta hur det kändes att få vara ute på fotbollsplan. Och det var alldeles, alldeles underbart. Fast det snöade och var svinkallt. Kylan kändes inte för det var så roligt att få döma igen.

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

8 Comments on “En analys av min form

  1. Grattis till att ha en god form i grunden! Jätteviktigt. Själv är jag nog en ganska normal 52-åring om jag måste testa formen. Promenerar ofta lite raskt, yogar (för sällan) och får infall då jag använder kroppen som tyngd i hemmaträning. Jag ser till att röra mig ofta under dagen och kommer ofta upp i 10 000 steg, men har väldigt låg explosiv kraft. Orkar lågintensivt länge, högintensivt knappast alls. Där borde jag nog träna hjärtat. Så där, skulle bara heja på dig, men fick till en egen formanalys på köpet. Heja på, Hanna!

    1. Kul att läsa din analys av din form. Hemmaträning är guld tycker jag. Bra att du kommer upp i dina 10000 steg. Det vill jag med men uppnår inte alltid så har satt gränsen på 6000 i min stegräknare så når jag målet lite oftare. 🙂

  2. Så härligt ändå att känna att uthålligheten fanns där.
    Och nu vet du hur ditt upplägg ska vara med din nya träningsform.
    Ha en ny bra start på veckan.
    Carin

    1. Ja, synd bara att jag inte har någon tid för att träna för det. Det blir löptest på söndag fick jag mail om idag. Så det jag inte har nu kommer jag inte hinna få till på söndag. Däremot kan jag ju börja ändå såklart.

  3. Då jag är ny i Din värld undrar jag Varför Du inte har kunnat träna, car Du sjuk eller hände något annat?
    Sedan undrar jag om Du är fotbollsdomare?

    Yes jag är en nyfiken person 😅

    1. Det var så mycket med tentaplugg och jag kände inte att jag hade den fysiska formen med mig. Kände mig krasslig konstant utan att bli sjuk. Ja, jag är fotbollsdomare. Har varit det sedan 2007.

Lämna ett svar