Söndag

Idag har vi varit i kyrkan. WOW, så bra det var. Vet inte riktigt vad som hänt men mötena har verkligen fått ett lyft. Kanske är jag mer öppen, en annan vilja vad vet jag, men tror att jag äntligen hittat det jag söker. Känner att jag även måste visa videon som Mattias knöt ihop sin predikan med, kan inte annat än bli berörd då det är helt fantastiskt och en sån bra liknelse för vad kristendomen står för. En Fader som gör allt för sina barn.
Förändringens vindar viner i kyrkan då de köpt Cupolen och kyrkan kommer flytta dit framöver. Det är så spännande att se var allt kommer leda.
Efter kyrkan åkte vi hem och så kom J och A med familj hit. Vi åt middag, pratade och hade en riktigt trevlig eftermiddag. Barnen fann varandra snabbt så det var riktigt lyckat. Repris snart kanske. Vi har känt varandra i sisådär fyra år men bara setts sporadiskt i kyrkan och på våra cellgruppsträffar så det var kul att ses i vardagen också.