Veckans träning

Den här veckan har varit bra träningsmässigt. I tisdags blev det squash, igår några kilometer i högt tempo med. Han smyghöjde hela tiden vilket gjorde att vips sprang vi väldigt fort. Men det var häftigt att känna att jag faktiskt kan springa i högt tempo utan att vilja ge upp och känna att benen rör sig av sig självt och andningen är välkontrollerad. Idag blev det uppvärmning i några minuter på crosstrainern och sedan hård styrketräning: bland annat plankan, situps, utfall och en del övningar för explosivitet.
Imorgon ska jag vila från träning för att ha pigga ben på matchen på lördag: träningsmatch mellan ett div 3 och ett div4 lag. Det ska bli riktigt roligt, på Linköpings EM-arena dessutom. Kanske är lite larvigt men det känns lite speciellt att få döma där, även om det ”bara” är en träningsmatch.