En lördag med lite allt möjligt

Min lediga lördag blev väldigt intensiv. Först nu på kvällen tar jag mig tiden att skriva några rader. I morse var det någon minusgrad men fantastiskt vackert ute. Dagens svåraste fråga var om jag skulle utnyttja löpbandet eller om jag skulle ta mig ut i skogen och lufsa en runda i stället. Det blev det senare. Men vi ska väl ta den här dagen från början.

Om en dröm

Det sista jag kommer ihåg innan jag vaknade i morse var att jag drömde om att vi var ute på en vandring i bergen, hela familjen. Klipphällarna var täckta i mossa och det sista jag minns innan jag vaknade var att jag precis tagit mig förbi ett klurigt parti och sedan skulle ta mig från en hög klippa. Rickard, S och A var före oss så det var jag och I som skulle ta oss ner. Hur det gick vet jag inte eftersom jag vaknade. Bad AI illustrera min dröm, gick väl sådär:

Men jag fick mina berg, min barrskog och den gröna mossan.

Om en löprunda

Som jag skrev i början av inlägget så funderade jag över om jag skulle träna utomhus eller inomhus på löpbandet. Kände till slut att det var onödigt att slösa bort en sådan vacker dag på inomhusträning så jag sprang en runda i skogen. Rickard sprang samtidigt ett lite längre pass. Titta så fint det var:

Om en lunch och en hockeymatch

Nu är serierna som jag och Rickard dömer slut för den här säsongen. Vi båda var lediga så det passade perfekt att åka hem till min mamma och pappa. Alla barnen följde med och väl på plats var min bror också där. Det var såna trevliga timmar tillsammans. När vi åkte hem kom Rickard med förslaget att åka och titta på hockey. LHC skulle ta emot Växjö hemma. Det var en rätt så trist historia. LCH torskade och domarna hade inte sin bästa dag på jobbet. Så kan det gå.

Det har varit en riktigt bra dag. Träning, familjetid och egentid med Rickard. Kan inte bli så mycket bättre. Morgondagens planer är att observera lite under en fotbollscup.

PS: Åkes ord den här veckan är Personligt. Det här inlägget kanske kan kvala in där, nämligen en härlig dag tillsammans med dom som betyder mest för mig. DS.