Idag tänkte jag tipsa om ett träningspass för hela kroppen. Jag använder både vikt och gummiband men det går att köra utan också. Längre ner i inlägget tipsar jag om vad du kan använda istället. I passet kommer du få flås och styrka för hela kroppen. För mig som är lite begränsad i vad jag kan göra så är det här passet perfekt. Perfekt för det blir minimal belastning på min fot.





- Plankan. Håll så länge du orkar. Jag gör på knä då en planka på tå belastar min hälsena för mycket.
- Styrka för magen. Du kan göra samma övning utan gummiband. Vila på armbågarna och sträck omväxlande på vänster och höger ben. Spänn magen så rörelsen kommer från magen. Om det är för tungt på armbågarna så kan du göra rörelsen med händerna bakom nacken eller till och med lägga ner huvudet.
- Cykla med benen i luften. Håll så högt tempo du orkar. Jag kör i 20 sekunders intervaller och det räcker gott och väl för att jag ska orka ett gäng.
- Gör vanliga höftlyft. Stanna uppe och lyft hälarna.
- Triceps. Håll ihop armbågarna och lyft armarna mot taket. Inga vikter? Fyll en flaska med vatten eller använd en tung bok. Gör vanliga bicepscurl också.
Något som inte är med är alla mina tåhävningar som jag gör flera gånger varje dag.







