Jag har haft en sådan effektiv helg. Helgen började med att jag fick lite städmani. Jag städade kök, badrum och plockade fram mina sommarkläder från förrådet. Det är inte så dumt att shoppa i min egen garderob. En hel del har jag glömt bort medan annat är gamla favoriter. Något annat kul var att det igår var säsongspremiär för mig som domare i herrar division fem. Färden bar ner till Kisa. Lite kul allt att jag hade Kisa i premiären förra året också, dock inte med samma motstånd. Jag är riktigt nöjd med min och teamets insats. Det var riktigt roligt, en match som innehöll allt.
När jag kom hem fixade jag kvällens middag. Det var Rickards födelsedag så jag ville göra något extra gott. Det blev potatisgratäng (som jag hade förberett på förmiddagen för att enkelt bara kunna ställa in i ugnen när jag kom hem) fläskfilé och en härlig gräddsås som fick koka ihop sisådär en timme. Men visste du att det är gluten i soja. Jag trodde inte att det var det i ”färgsojan” men det var det visst. Den här veckan har jag varit hård med gluten och verkligen ätit glutenfritt förutom sojan igår då och jag märker verkligen skillnad.
Till efterrätt hade Rickard önskat äpplepaj och den blev så där knäckig, knaprig och god. Hemligheten att få till ett riktigt knaprigt täcke är att bara använda havregryn, vaniljssocker och så vanligt socker och strunta i vetemöjet. Jag brukar inte blanda ihop ingredienserna med smöret utan jag lägger tunna skivor ovanpå. Jag tycker det går så mycket fortare och är enklare.
Idag fortsatte städmanin. Jag har storstädat Alex rum, fortsatt i min garderob och njutit av att kunna hänga tvätten ute.
God mat har inmundigats. Frukost: en härlig tallrik med yoghurt, jordgubbar, honungsmelon och min goda hemgjorda granola. Till lunch blev det kyckling och ris.
Kvällen har spenderats på fotbollsplan i Norrköping. Idag som assisterande i herrar division fyra. Jag tog två varningar så det blev lite extra för mig att göra men det är kul! Vi kom ganska tidigt till fotbollsplan så vi kunde njuta i solen och titta lite på matchen som spelades innan. Undrar om jag någonsin kommer tröttna på fotboll. Det har jag svårt att tänka mig. Det finns så mycket glädje i att döma fotboll. Härliga kollegor och tuffa situationer att tacklas med. Älskar´t!
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.