Pilates

En utmaning som heter duga

Godmorgon! Här kommer ett tips på en kombination av magövningar som kommer få din mage att bränna.
Börja med one hundred. Pumpa upp och ner med armarma. Fem på en inandning och fem på en utandning. Den här gör du sedan mellan varje av de följande övningarna. Jag rekommenderar att du gör ett lågt antal repetioner för att orka hela serien. Den kan se simpel ut men jag lovar att den är riktigt jobbig. Särskilt om du som jag gör nu, gör den på en mindre yta.
Double leg stretch*2
Single leg stretch*4, två på varje ben.
Hamstring pull*4 Stela och korta baksida lår? Böj benen lite och gör en mindre rörelse.
Criss cross*4 Rotera överkroppen, bäckenet är stilla

Double straight leg*2 Gå bara så långt ner att du känner att du har kontroll. Låt inte ländryggen släppa mattan (eller som i mitt fall soffan). Avsluta hela serien med att komma upp i teaser.

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 Comments on “En utmaning som heter duga

Lämna ett svar