Dagens träningspass var något att bita i. Tänkte springa ”Tinnerörundan”. Jag hade hemsk motvind så varje steg var slit, från början till slut. Men jag får vara nöjd ändå för jag sprang två minuter snabbare än sist som jag sprang samma runda. Då med bättra förutsättningar jämfört med idag. Jag får tolka det som att det går framåt fastän jag får slita. Jag önskar jag kunde komma till det där stadiet där det är skönt att springa, det går lätt att hålla en relativt hög hastighet och bara kunna njuta av löprundan. Det är bara att kämpa vidare.