Dagens träning

Ja, jag kallar det för träning. Att döma en fotbollsmatch är träning i allra högsta grad. Det är intervaller, tempoväxlingar, lugnare löpningar. Allt i ett.

Idag var det riktigt tufft att springa åt ena hållet. Hade en motvind som hette duga. Jag gjorde ett par misstag, solklara grejer (enligt Mr R). Jag såg inte situationerna, så jag kan egentligen säga varken bu eller bä om just det. Det jag tänkte på är att det känns verkligen att jag tränat under vintern. Så lätt har en första match för säsongen aldrig känts just löpmässigt. Jag var dock helt död efter matchen och stel i lederna på grund av motvinden. Undrar hur det hade känts i kroppen om jag inte tränat så flitigt…..  Kommer säkerligen ha träningsvärk imorgon. Det var en roligt match att döma som jag hade full kontroll över. Det känns skönt att ha startat så. Synd med de där situationerna bara……

Godmorgon

Bloggen går lite på sparlåga. Jag har ingen direkt inspiration just nu. Har ganska så händelselösa dagar så jag tycker inte att jag har något att skriva om.

Igår så hade vi svågern och hans sambo här. Det blev lite tacos och därefter filmkväll med cocacola och godis. Vet inte om det beror på colan men både jag och Mr R har sovit urdåligt i natt. Synd, för jag hade verkligen behövt sova ordentligt med tanke på att jag ska döma säsongens första match kl 9 idag. Pojkar 15 elit blir det. Superskoj!

Hoppas att ni får en toppenlördag!