Godnatt

Nu ska jag sätta mig i soffan med mina pärlor och New moon. Är sugen på att se den filmen igen. Jag har haft en riktigt härlig dag idag. Jag hoppas att måndagen blir lika bra.
Jag har inte sprungit något sedan i torsdags så jag känner att imorgon är det dags för ett pass igen. Pilates har jag heller inte gjort på en hel vecka. Inte bra alls. Måste ta tag i det igen. 🙂

Sov gott, så hörs vi imorgon

Miss darkie

Jag tröttnade på min utväxt idag så när vi var på Maxi passade jag på att köpa hårfärg. Så nu är jag mörk igen. Det känns som att det blev stor skillnad men håret är ju fortfarande blött. En annan sak är att när jag inte ler ser jag verkligen ledsen ut. Men det är jag inte. 🙂 Jag är nöjd, trivs mycket bättre som mörk.

Den här färgen använde jag.

Mina förväntningar

Jag har ofta mycket höga förväntningar på mig själv. Det är inget fel i det. Men när förväntningarna är högre än vad jag har kapacitet att lyckas med så blir det fel. Fel för min självkänsla eftersom jag då tar det som ett misslyckande och klankar ner på mig själv.

Jag måste bli bättre på att fokusera på det positiva, ta åt mig av det som jag gjort bra och lära mig av det som jag gör mindre bra. Försöka lära mig av det negativa så att jag blir starkare, se det som lärdomar och bli bättre på att ta nederlag och inte direkt tänka ”fy vad dålig jag är”.

Mål är alltid bra att ha. För att huvudmålet inte ska kännas övermäktigt är det bra med delmål. Det måste jag också bli bättre på. Små delmål som gör att ett eventuellt misslyckande känns mindre.

Vi gick ju en kurs på jobbet och då skulle vi läsa Kay Pollacks bok ”att växa genom möten”. En riktigt bra bok med mycket tänkvärt. Iallafall det jag tänkte skriva var det att: vi bestämmer hur vi ska se världen. Fokuserar vi på det negativa så mår vi dåligt och ser bara tråkigheter. Likaså om vi fokuserar på det positiva så ser vi det positiva och mår mycket bättre. Jag bestämmer själv hur jag ska ta saker och det är en styrka att ta kontroll över sin tankeverksamhet så att jag kan tänka så. Så är det verkligen, känner jag på morgonen att jag helst vill dra täcket över huvudet och inte stiga upp, då är det svårt att gå in i den dagen med en positiv känsla. Jag rekommenderar alla att läsa boken. Det finns mycket ”matnyttigt” i den.

Mina sista ord är: JAG BESTÄMMER ÖVER MINA TANKAR. Ingen annan, utan bara jag.

Godmorgon

Vi hade en toppenkväll igår. God mat och trevligt sällskap. Idag ska jag bara ta det lugnt. Kanske träna lite pilates. Solen skiner och det är 10 grader varmt. Jag hoppas på en riktigt varm vårdag. Kanske kan jag använda ballerinaskor idag. 🙂

Vi ska eventuellt åka till Ikea idag. Råkade slå sönder en av mina favoritmuggar igår och jag vill köpa nya. Barnen behöver nya kläder också. Får se hur mycket vi hinner för Mr R ska ända till Nässjö idag och döma fotboll i herrar division 3. 

Hoppas att ni får en toppendag!