Ett foto i timmen

Jag tänkte roa mig med att fota ett foto i timmen idag men lägga ut i realtid. Så det här inlägget kommer uppdateras under dagen.

Kl: 06-09

Mitt första foto blir en selfie. Morgonen har spenderats vid köksbordet. Jag har hunnit med att käka två frukostar, hälsat på i blogglandia och barn har gått till skolan. Jag har suttit med mina anteckningar och håller nu på att renskriva block 3. Kikar in här en sväng nu. Behöver en kort paus mellan alla rader om njursvikt och cirkulation. La ut en gåta på facebook. Du kanske vill svara men du måste såklart inte dela.

😀

Dagens Gåta – löser du den så raderar jag ditt svar och du måste lägga upp gåtan.

Du går in i ett rum. 2 hundar, 4 hästar, 1 giraff och en anka ligger på sängen. 3 hönor flyger över en stol. Hur många ben finns det på golvet i rummet?

Spela inte om du inte vill fortsätta!!

09:10

Byter fokus och går igenom kapitlet kring barn och intensivvård. Den här gången med att föra anteckningar samtidigt.

10:00 Tar ett varv i trädgården och konstaterar att rabarbern börjar komma upp. Funderar även över när jag ska våga klippa bort ”pionriset”. Förra året blev det frost lagom till jag klippte ner så buskarna blev inte så stora som de brukar. Ska ha lite mer is i magen i år.

11:10

Min pluggstil just nu. Har bytt rum från köket till vardagsrummet och i bakgrunden har jag på filmen Sagan om ringen.

12:58 Nu börjar jag bli trött i huvudet men ska försöka ta mig igenom en studie till examensarbetet.

15:08 Det blev ett litet glapp där från förra bilden.  Anledningen till det är att jag gick och la mig och sov en stund. Så välbehövligt. Nu ska jag fortsätta att beta mig igenom studien.

16:07 Jag har tagit mig igenom studien.  Beviset ser du i mina grönmarkerade rader. Ett samband jag sett vad gäller critical illness är att sepsis ofta är med på ett hörn. Så jag funderar på att få in en del kring sepsis i bakgrunden och resultatdelen. Börjar till och med filura på titel på examensarbetet. Tex ”sepsis och sambandet med critical illness”. Låter bra i teorin, hur jag ska få ihop det i praktiken är en annan sak.

16:43 Helt plötsligt blev jag utslängd från Facebook. Fick panik och började strula med att byta lösenord. Lyckades byta lösenord men kunde inte logga in. Googlade och Rickard berättade att han också blev utslängd. Visade sig att Meta har problem med både instagram, facebook och messenger. Så jag är nog inte hackad men ändå. Tänker osökt på dom som har sina jobb på sociala medier på olika sätt. Hur gör dom nu om problemet blir långvarigt?

17:30-19:30 Lyssnar jag på en föreläsning om barnintensivvård. Det är ett väldigt intressant område och jag sög i mig som en svamp.

20:33 Dagens sista bild blir en pusselbild. Jag ligger i sängen och tänkte koppla av en stund och lägga ett pussel innan jag somnar. Sidan där jag lägger pussel heter Jigsawplanet.com.