Tankar från en fotbollsmatch

Mitt förra inlägg ljög en aning, nästa gång jag ändrar dag på ett tidsinställt inlägg måste jag se att till att detaljerna stämmer. Jag har inte varit på jobbet på dagen och jag har heller inte haft arbetskläder på mig. Däremot så har jag varit ute och dömt fotboll, årets första. Senaste matchen jag hade var i slutet på september. Det var en pojkar 15 match och det var inte min bästa match sett till löpningen. Idag hade jag en tränings match mellan två damlag.

Tankar innan:
Hur kommer formen vara? Kommer jag ihåg hur man dömer fotboll? Att kunna döma fotboll är nämligen en färskvara. Vissa saker sitter såklart i ryggmärgen men man behöver matcher för att hålla domartänket igång.

Kommer jag ihåg hur man dömer fotboll? Att döma fotboll är nämligen en färskvara. Sen sitter vissa saker i ryggmärgen men just själva matchtänket behöver man döma matcher för att behålla.

Innan jag gick ut för uppvärmning körde jag en liten prestretch i omkädningsrummet. Väl ute på plan konstaterade jag att jag hade behövt min lila domartröja som beställdes igår men som såklart inte har hunnit komma. Det ena laget var gult och blått (tänk det svenska landslaget i fotboll) och det andra laget hade röda tröjor med svarta ränder på framsidan. Tröjorna jag har är blå, röd, gul och svart. Konstaterade efter en stund funderande att den nog passade bäst med min blåa tröja.

Matchen gick som helhet väldigt bra, satte dock nivån lite för lågt och blåste stans billigaste frispark som första frispark….. Jag jobbade med mina offensiva placeringar och att försöka vara ett steg före i tanken. I andra halvlek fick jag jobba mer med fokus. Det brukar alltid ta en stund i andra halvlek innan huvudet ”kommer tillbaka”. Jag är nöjd, det var roligt att komma igång med dömandet igen.

En lista med allt möjligt

Den här listan har jag snott från Sardellen som i sin tur snott den från Flora.

HAR DU?

Folköl i kylen:

Absolut inte. Gillar verkligen inte öl. När jag var tonåring testade jag rysk ubåt. Det är ett glas öl med ett litet snapsglas whiskey i. Tyckte det var gott då, tror inte att jag uppskattat kombon idag.

Något husdjur:

Ja, vi har ödlor. Saga och Maja heter dom i sommar har vi haft dom i sju år. De börjar bli gamla nu.

En favoritsötsak?

Just nu är min stora last peacemärken med smak av jordgubbe och lakrits.

Puder på dig:

Nopp, däremot lite concealer under ögonen.

Några framtidsplaner:

Det närmsta är examen. Bli ännu bättre på mitt jobb.

Några MVG:n:

Ja, men jag kommer inte längre ihåg vilka ämnen jag fick MVG i. Inte var det matte iallafall…..

Nagellack:

Det är ingen idé med nagellack i mitt jobb. Har det inte ens på tånaglarna.

Någon vän som bor i ett annat land:

En gammal pilatesvän bor i Norge. Men vi har inte haft kontakt på några år nu.

VEM?

Avskyr du:

Jag avskyr inte. Det är ett alldeles för starkt ord då jag inte är den som hatar. Det krävs väldigt mycket för att jag ens ska börja ogilla personer.

Delar du mest minnen med:

Rickard! Vi har ändå hängt ihop hela mitt vuxna liv.

Längtar du mest efter:

Tjatar så mycket om att jag vill bli klar med skolan så det ska inte skriva här. Jag längtar efter semester, sommar, sol och bad och att få vara med familjen. Känner mig lite svältfödd på tid med familjen även om haft en del av den varan.

Stör du dig på:

Just idag ingenting. Hade jag fått frågan en annan dag hade jag säkert skrivit en lång lista. Jo, jag kom på en sak. Oresonlighet stör jag mig på.

Gosar du med:

Rickard.

Lagar mat:

Rickard lagar mat. Men vissa rätter som är mina specialiteter är det jag som lagar.

Diskar:

Diskmaskinen diskar åt oss. Jag är rätt bortskämd och har en man som gör det mest av hushållssysslorna.

VAD?

Gör du nu:

Är på jobbet.

Är bra med dig?

Jag är smart, envis och lojal.

Är dåligt med dig?

Jag är impulsiv och pratar först och tänker sen. Eller agerar först och tänker sen och så får jag backa.

Vill du arbeta med:

Exakt det jag gör, jag älskar mitt jobb. Men jag vill gärna ha mer pilates i mitt liv.  

Är roligast just nu:

Hm skrattar gott åt lite vad som helst men inget särskilt jag kan komma på nu.

Har du på dig nu:

Arbetsbyxor, min blå klänning och en värmeväst. Det här inlägget är nämligen tidsinställt.

Äger du för skor:

Flera par gympaskor men det är bara två par som är hela. Jag har två par stövlar, ett par svarta med kilklack och ett bar bruna med klack. Jag har också ett gäng högklackade skor som jag aldrig använder eftersom jag vill klä mig bekvämt. De där mönstrade brallorna ångrar jag att jag sålde, de är ju hur coola som helst. Bilderna har jag letat fram från Hannafialotta och kategorin Hannas outfits.

Läser du för bok:

Det enda jag läser just nu är vetenskapliga artiklar. Längtar.efter.att.vara.klar

Ska du göra nu:

Inlägget är tidsinställt så i skrivande stund vet jag inte hur min dag kommer se ut.