

Mitt förra inlägg ljög en aning, nästa gång jag ändrar dag på ett tidsinställt inlägg måste jag se att till att detaljerna stämmer. Jag har inte varit på jobbet på dagen och jag har heller inte haft arbetskläder på mig. Däremot så har jag varit ute och dömt fotboll, årets första. Senaste matchen jag hade var i slutet på september. Det var en pojkar 15 match och det var inte min bästa match sett till löpningen. Idag hade jag en tränings match mellan två damlag.
Tankar innan:
Hur kommer formen vara? Kommer jag ihåg hur man dömer fotboll? Att kunna döma fotboll är nämligen en färskvara. Vissa saker sitter såklart i ryggmärgen men man behöver matcher för att hålla domartänket igång.
Kommer jag ihåg hur man dömer fotboll? Att döma fotboll är nämligen en färskvara. Sen sitter vissa saker i ryggmärgen men just själva matchtänket behöver man döma matcher för att behålla.



Innan jag gick ut för uppvärmning körde jag en liten prestretch i omkädningsrummet. Väl ute på plan konstaterade jag att jag hade behövt min lila domartröja som beställdes igår men som såklart inte har hunnit komma. Det ena laget var gult och blått (tänk det svenska landslaget i fotboll) och det andra laget hade röda tröjor med svarta ränder på framsidan. Tröjorna jag har är blå, röd, gul och svart. Konstaterade efter en stund funderande att den nog passade bäst med min blåa tröja.

Matchen gick som helhet väldigt bra, satte dock nivån lite för lågt och blåste stans billigaste frispark som första frispark….. Jag jobbade med mina offensiva placeringar och att försöka vara ett steg före i tanken. I andra halvlek fick jag jobba mer med fokus. Det brukar alltid ta en stund i andra halvlek innan huvudet ”kommer tillbaka”. Jag är nöjd, det var roligt att komma igång med dömandet igen.











