Glad måndag

Idag måndag är jag glad för att:

  • Jag har pluggat effektivt på eftermiddagen, dels intensivvård och så har jag fortsatt att skriva rent mina anteckningar.
  • Jag ska snart sätta tänderna i en riktigt härlig surdegsbaugette med smör och ost på. Den är inte hembakt men smarrig ändå.
  • För varje dag blir det ljusare. Solen sken vid halv fem när jag skjutsade Alex till ett möte och Ida till baletten.
  • Jag är också glad för att jag och Ida har hittat en balettkurs som passar henne.

Selfie #10 Om shopping

Veckans selfie hos Klimakteriehäxan handlar om shopping.

1. Handla med eller utan inköpslista? Utan inköpslista. Jag är den där personen som glömmer bort att kolla på listan. Om jag inte ska baka eller laga till något särskilt förstås. Då behövs det en lista och då missar jag inte varor..

2. Den sortens vara handlar jag på nätet: Mina träningskläder shoppar jag via Strongers websida.

3. Den sortens vara handlar jag i fysisk butik: Löparskor. Det går icke att handla online. Annars är majoriteten av mina gamla skor onlineshoppade.

4. Så betalar jag för mina köp: Med kort för det mesta. Ibland swish.

5. Den nedlagda butiken saknar jag ofta: Ingen jag kan komma på nu faktiskt.

6. Den onödiga varan slinker ofta med hem: Det onödiga är helt klart när jag får ett akut godissug och knallar bort till Seveneleven och köper dyra colanappar. Eller när jag köper en dyr nocco från samma ställe…..