Garderobsgrubbel, pioner och valkompasser

BP undrade häromdagen om inte pioner doftar. Och jodå, nu när de är helt utslagna så doftar de. Men jag tycker inte att doften är så särskilt god. Lavendel doftar godare. Appropå min lavendel så älskar jag att kunna sitta och titta på bina och humlorna. De är inte ett dugg intresserade av mig utan fullt fokuserade på att samla nektar. Det är otroligt vilsamt. Testa om du får möjligheten.

Jag satt ikväll och gjorde valkompasser för att få någon hint om vad jag borde rösta på i EU-valet på söndag. Valet blev verkligen inte lättare för vad gäller EU-politiken har jag visst mest sympatier med sverigedemokraterna. Det var en del frågor angående migration som jag är helt tvärtemot SD och i andra frågor var jag väldigt överens med de flesta partierna. Trots det tycker fyra valkompasser att jag ”ska” rösta på SD. Antar att jag kanske inte är den största miljö/EU-vännen. Mina hjärtefrågor är mer vård vilket inte rör EU-valet. Kanske röstar på något parti som inte har stor chans att kunna påverka nu men bara för att i allafall ta ställning på något sätt. Vi får se hur jag gör.

Efter att ha stoppat i mig och barnen mat så röjde jag i min garderob. Tycker det börjar bli kul att klä mig i annat än träningskläder. Snart kanske jag drar fram mina gamla klackar också. Beställde en supersöt rosa långkjol och linnen från Lager157 men det luktade så konstigt så kläderna fick slängas i maskin direkt. Borde kanske skicka tillbaka men tänker jag börjar med att tvätta kläderna ordentligt först.

Några garderobsgrubblerier:

  • Jag är extremt nostalgisk. Jag har ett gammalt linne kvar från när jag var gravid med Ida. Har inte använt det på flera år men kan av nostalgiska skäl inte göra mig av med det. Ett linne alltså, hjälp säger jag bara.
  • Visste du att jag har varit en riktig klänningstoka. Utan överdrift har jag runt sextio klänningar och jag kan inte göra mig av med en enda….. Förutom en prickig historia som på något konstigt sätt blivit jättestor över bysten. Smocken har töjt ut sig och likaså axelbanden. Kanske går att använda som kjol istället men mest troligt åker den i soporna.
  • Har hur mycket fint som helst som jag ska börja använda igen. Vissa grejer har på något konstigt sätt krympt. Har du också de där små vättarna som syr in kläderna i hemlighet? 😛