Skyltsöndag #475

BP:s skyltsöndag följer ett och samma tema: fotboll. Först ett par bilder från min egen match i förmiddags. Jag hade en damer division 4 på en av konstgräsplanerna i stan. Alltså jag gjorde en sådan fin löpning vid ett av målen, var klockrent med in i straffområdet. En sådan där löpning som påminner mig om när jag fick döma i herrar division fem och hade mina bästa dagar. En sådan där löpning som skvallrar om vilken rutin jag faktiskt har som domare.

Ibland blir jag helt deppad när jag tänker på var jag varit i min löparform och i mitt fotbollsdömande och var jag är nu. Det var inte jag som valde att gå ner i nivå utan jag misslyckades på ett löptest och sedan fick jag inte chansen igen. Fullt rimligt men det betyder inte att jag inte tycker att det är tråkigt och att jag saknar vissa typer av matcher och framförallt det där att få gå i team. När jag dömde som högst så gick jag som assisterande i herrar division fyra, jag dömde som domare i herrar division fem och jag har även dömt några matcher i damer division ett.

Hur som helst….. I eftermiddags åkte jag till samma plan och kollade på Rickard när han dömde en tuff match i U19. Det var kul att titta på fotboll och Rickard har jag inte sett på evigheter när han dömer.

Söndagslistan vecka 24

Igår fick vi se EM:s snabbaste mål. Albanien satte 1-0 efter 25 sekunder. Blev så glad men sedan tog Italien över såklart. Tycker det var kul att det inte blev fler mål än 2, med tanke på klassskillnaden borde det kanske blivit fler mål. Men Albanien slog ju ut Sverige i kvalet. Undrar vad det egentligen säger…. Albanien har blivit riktigt duktiga eller att Sverige tappat allt. Det kan man helt klart diskutera.

Känsla: Glad och pepp men trött. Det vankades ju semester!
Väder: Kallt och regnigt. Var tog sommaren vägen? Hoppas på att det vänder idag.

Träning:

  • Måndag: Vila. Det blev en promenad till och från matchen här i samhället.
  • Tisdag: 7 kilometer löpning. 25*30sekunder med en minut vila mellan varje intervall.
  • Onsdag: Vila
  • Torsdag: Vila
  • Fredag: Vila
  • Lördag: Dömde fotboll på relativt pigga ben med tanke på hur tungsprungen planen var.
  • Söndag: I skrivande stund är det bara timmen kvar till jag ska åka iväg och döma fotboll. Idag kommer jag få springa på konstgräs.

Veckans film: En gammal favorit: She´s the man med Amanda Bynes i huvudrollen.

Mina positiva från veckan:

  • Det var så härligt att få gå på semester i fredags!
  • Sjungandet på Rickards jobb som gick så bra och var så uppskattat!
  • Jag fick lite hastigt och lustigt rycka in på en föreläsning i palliativ vård. Det gick hur bra som helst! 🥳
  • Min föreläsning i akut omhändertagande var också uppskattat. Tycker det var kul och har fått lite blodad tand.
  • Bästa beskedet var så klart att jag fått en rejäl löneförhöjning.

Bilder från veckan:

Veckans sura: Jag tror inte att jag kommer ha någon pilateskurs i Mjölby igen. Intresset har alltid varit skralt och till hösten har M eventuellt andra planer. Jag köper det, det är trist för min del bara för jag tappar verkligen all pilates när jag inte har något att träna för. Att göra det för min hälsas skull är uppenbarligen inte tillräcklig motivationsfaktor……