

BP:s skyltsöndag följer ett och samma tema: fotboll. Först ett par bilder från min egen match i förmiddags. Jag hade en damer division 4 på en av konstgräsplanerna i stan. Alltså jag gjorde en sådan fin löpning vid ett av målen, var klockrent med in i straffområdet. En sådan där löpning som påminner mig om när jag fick döma i herrar division fem och hade mina bästa dagar. En sådan där löpning som skvallrar om vilken rutin jag faktiskt har som domare.
Ibland blir jag helt deppad när jag tänker på var jag varit i min löparform och i mitt fotbollsdömande och var jag är nu. Det var inte jag som valde att gå ner i nivå utan jag misslyckades på ett löptest och sedan fick jag inte chansen igen. Fullt rimligt men det betyder inte att jag inte tycker att det är tråkigt och att jag saknar vissa typer av matcher och framförallt det där att få gå i team. När jag dömde som högst så gick jag som assisterande i herrar division fyra, jag dömde som domare i herrar division fem och jag har även dömt några matcher i damer division ett.
Hur som helst….. I eftermiddags åkte jag till samma plan och kollade på Rickard när han dömde en tuff match i U19. Det var kul att titta på fotboll och Rickard har jag inte sett på evigheter när han dömer.















