
Lagom till jag har en ledig helg framför mig så vänder vädret och det blir istället kallt och blåsigt. Jag trotsar dock vädret och kör på barbent ändå. Det är sommar så kort tid så här ska det maxas! Idag drog jag på mig min gröna klänning. Det här är en riktigt v-ringad historia, brukar alltid ha linne under eller sätta i en säkerhetsnål. Jag kommer aldrig bli en tuttfia som bekvämt visar urringningen för var och varannan person…..

Den här veckan undrar Elisa hur strukturerade och organiserade vi är. Hemma kan jag säga att jag inte är så värst strukturerad. Det är Rickard som håller koll. På jobbet är det en helt annan femma.
- Vilken är den minst organiserade delen i ditt liv? Helt klart hemmet. Det är många vrår som behöver röjas och rensas. Förutom svaret på nästa fråga.
- Vilken är det mest organiserade delen i ditt liv? Min garderob. Den är nämligen färgkoordinerad, träningskläder för sig och så vidare.
- Hur bra hanterar du rutiner som ändras? På jobbet är jag flexibel och har inte svårt att tänka om när det händer oförutsedda händelser. Hemma har jag svårt för ändringar eller om jag får för många alternativ.
- Vad gör du med oväntad oplanerad tid? Alltså jag planerar inte min tid minutiöst utan har ganska mycket tid som inte är planerad. Nu när jag inte går i skolan längre tycker jag att jag har massor med tid. Men jag gör inte fler vettiga saker hemikring för det. Är en riktig tröttmössa så jag vill ju mest vila när jag är hemma.
- Hur strukturerad är du vanligtvis? Hehe, jag är nog inte särskilt strukturerad. Frågade Rickard nyss och han bekräftar min bild av mig själv…. Observera att det här gäller privatpersonen Hanna. På jobbet är jag helt annorlunda. Jag är som mest fokuserad när jag behöver ha många bollar i luften samtidigt och det händer mycket på en gång.


