Semester!!!

Imorse när jag åkte till jobbet var jag på så fruktansvärt dåligt humör. Men man ska inte vara på dåligt humör samma dag som man går på semester sa jag strängt till mig själv. Så det vände snabbt. Ännu gladare blev jag när jag lämnade mitt ubildningsbevis till chefen och jag senare kunde gå in och se att jodå, jag får specialisthöjningen. Så jag är riktigt nöjd med min lön. (Jag vet att i Sverige ”ska” man inte prata pengar men jag tycker att det kan man visst).

Dagen gick fort och jag flexade ut tidigare för att kunna åka till Rickards jobb för årets sommarsjungning. Som vanligt så var det uppskattat (nästan alla kom och ville lyssna på oss) och det var så trevligt att sitta ner efteråt och prata med de boende.

Efter sången så åkte vi till Maxi för att handla lite till kvällens middag. Det blev fredagstacos och så ska vi äta efterrätt: glass och jordgubbar. Äntligen har vi båda fått gå på en efterlängtad semester! Ikväll börjar också fotbolls-EM. Det är lite trist att Sverige inte kvalade in men å andra sidan är herrlaget inte så där jättebra så det var lika bra. Fotboll ska vi titta på ändå. Kommer du titta?