”Ny på jobbet, LUCAS och en ny bok

Idag har jag haft lite känslan av att vara ny på jobbet igen. Jag hade rollen som samordnare, på andra avdelningar kallas det för koordinator men vi gör ungefär samma saker. Ansvarar för vårdplatserna, kallar patienter och gör en del administrativa punktinsatser där det behövs. Och såklart vara spindeln i nätet och svara i telefon. Det var länge sedan jag hade rollen nu av olika anledningar och jag hade lite den där känslan av att vara ny på jobbet, kommer jag ihåg hur man gör. Ja, det sitter såklart i ryggmärgen.

Här i kulverten stank det rök, brinner det någonstans tänkte jag men det var några killar som svetsat något.

Fick förfrågan om att vara med på en workshop i nästa vecka men det kommer inte gå eftersom jag behövs på avdelningen. Hur trist som helst men återigen bara att gilla läget. Däremot var jag med på ett möte för HLR-instruktörer. Vi pratade bland annat om hjärtstopp hos gravida, gick igenom LUCAS (länken går till en video på youtube där man får se hur LUCAS jobbar vid hjärtstopp). Jag har sett LUCAS tidigare när jag haft praktik på akuten. Det kan se lite otäckt ut men är ett väldigt bra hjälpmedel för personalen. LUCAS blir aldrig trött till skillnad från personal.

Idag damp en ny bok ner i brevlådan, ”Jag vill bara få leva”. Jag följde Elin under många år när hon bloggade, sen slutade hon att blogga och jag började åter följa henne när jag hittade henne på instagram. Elin fick obotlig lungcancer och gick bort i mars 2023. Jag ser verkligen fram mot att läsa boken men måste nog läsa den en dag när jag känner mig stark mentalt. Har känslan av att jag kommer gråta som ett barn medan jag läser…..