”Springit” värre

Igår gick vi och la oss tidigt, redan vid åtta och väl i sängen somnade jag direkt. Vaknade dock vid två och då kändes det som att jag sovit i evigheter. Somnade som tur var om och sov sedan till klockan ringde. Har varit riktigt pigg idag. Så skönt ju.

Idag har jag inte jobbat hemma, jag har haft vårdlag och haft hand om en student. Jag uppskattar verkligen det här att få ta hand om elever och lära ut det jag snappat upp efter alla år inom vården. Vi hade verkligen fullt upp och lite att bita i.

När jag kom hem så satt jag i soffan och samlade lite krafter för dagens träningspass. En kompis ringde och det blev ett väldigt trevligt samtal. Efter samtalet tog jag och Rickard oss ut för kvällens träningspass. Ett stilla snöfall blev inramningen men det var riktigt kallt att springa mot snön. Vi har en konstgräsplan bara 500 meter från oss så det fick bli kvällens träningsplats. Efter uppvärmning så sprang vi korta och snabba intervaller. Det är ett riktigt tufft och jobbigt pass så det behövs inte så lång stund för att det ska kännas rejält. Just det här passet får mig att känna mig så otränad vilket är helt orimligt. Det är inte konstigt att det känns och jag ska vara nöjd med dagens pass.

När vi kom in sträckte jag ut på mattan. Den vänstra bilden är min rörlighet efter löpning och före stretch och den andra efter 35 minuters fokus på baksida lår, höfter och rygg. Det är så häftigt att se skillnaden, hur det tar emot att ens komma en liten bit framåt och sedan kunna komma ända ner till mattan. Målet är att framöver kunna slappna av mer i knäna också.