




Idag har det varit riktigt varmt, helt klart en fin torsdag. Jag har tränat femtio minuter på crosstrainern. Till slut tröttnade jag på att det kändes för lätt så körde ett gäng tabataintervaller. När jag var klar hade jag bakom mig en nätt distans på 2 mil. Men det kändes ju inte särskilt jobbigt, trots att jag hade lite högre motstånd. Får lägga upp passet på ett annat sätt nästa gång.
På eftermiddagen fick det bli en tupplur och efter det ett besök på badet, årets första. S ville inte följa med så det blev jag, A och I som badade. Rickard var klädvakt vilket jag tror passade honom alldeles ypperligt.



Jag har hela tiden tänkt att Sverige ska spela sin sista gruppspelsmatch imorgon natt men den är ju redan i natt. Så för att öka chanserna att jag håller mig vaken åkte jag och Rickard till Bjärka Säby. Där gick vi en rundslinga på dryga fem kilometer. Rundan börjar vid nya slottet Bjärka Säby. Jag har inte varit här sedan jag var tonåring. Som tonåring var jag ofta här tillsammans med kyrkan.






Rundan började genom att gå förbi slottet, in en fårhage och sedan över ån. Den följde vi en bit. En liten del av sträckan här var vi båda rädda för huggormar. Tänkte dock att så länge vi inte råkar trampa på en så hugger den inte. Huggormar hugger bara i självförsvar, inte bara för att. Hur som helst…





Efter sträckan vid ån gick vi ut på asfaltsvägen, följde den sedan in på en grusväg. Grusvägen följde vi genom ett fantastiskt eklandskap. Träden var verkligen gamla!







Flugorna var riktigt ettriga… Tog tröjan över huvudet och då hörde vi dom i varje fall inte.


Ser framför mig ett riktigt vackert pussel!




Nostalgi att gå förbi den gamla fotbollsplanen. Här har jag inte varit sedan 2015 när jag dömde en fotbollsmatch i herrar division 6. Den matchen slutade dock med att jag fick åka ambulans efter matchen. En hård rensning träffade mig rätt i huvudet så blev rätt så snurrig…. Det där med att få bollar i huvudet har följt mig lite genom åren….