

I morse var jag så trött men tog ändå en morgonpromenad tillsammans med Rickard. Det var ändå skönt att komma ut och jag blev faktiskt piggare.



Jag har ju pratat i så många år om att jag vill ha en klätterros i rabatten. Idag gjorde vi slag i saken. Jag och Rickard åkte till plantagen där jag på internet sett ut en sort jag ville ha. Men den fanns inte inne så fick bli en annan sort istället.


Skulle jag passa på att shoppa stjärnöga eller daggsalvian? Daggsalvian föll på att den inte tål frost. Shoppade stjärnögat och konstaterade i bilen att jag gjort lite dålig research. Då ska jag komma ihåg i höst att gräva upp den innan första frosten kommer. Den fick sin plats mellan lavendeln och basilikan.

Precis här ska den vara! Men den behöver växa till sig lite innan den kan börja klättra på spaljén.




Äntligen har jag min gula storblommiga klätterros! Det fick också bli en rosa höstaster i samma rabatt.