Racereport Byrundan 2022

Ikväll åkte jag, Rickard, Marcus och barnen till Gamleby för att springa Byrundan. Vi hann med att springa loppet två gånger innan pandemin satte stopp för alla typer av lopp. HÄR kan du läsa min racereport från 2018 och HÄR kan du läsa den från 2019. Dock så är länkarna utan bilder eftersom inga bilder följde med i bloggflytten. Jo i mitt bildarkiv men inte på rätt inlägg. Har varken tid eller lust att pilla med det så det blir bildlösa inlägg före 13 mars i år. Men tillbaks till loppet.

En väldigt mörk himmel lurade här hemma och ju närmre Gamleby vi kom desto mer regnade det. Jag satt i bilen och muttrade över vädret och att jag räknade med en fin kväll så jag var inte förberedd på regn klädmässigt. Jag gnällde dock i onödan för väl på plats sprack det upp och det blev en jättefin kväll.

Jag kunde inte bestämma mig för om jag skulle springa 4 eller åtta kilometer. Rickard kom med det bra förslaget att dra lott. Jag drog såklart en lapp med åtta kilometer och då kom han med ett förslag till: att dra tre lappar totalt och den som det blir flest av ska jag springa. Och då blev det åtta kilometer. Outfit blev min nya löparkjol, svart gammalt linne och så min svarta tröja från Nike. Ingen tröja från Stronger den här gången. 😛 Testade någon minut i morse att springa i skorna och kjolen och det kändes ok. Det största provet blir under loppet.

Väl på plats ändrade jag mig igen så anmälde mig till fyra kilometer, vi alla sprang 4 kilometer, även Alex. In i det sista kände jag att jag ville springa åtta kilometer. Velmaja… Jag visste dock att jag hade en tuff resa framför mig så när starten väl gick var jag glad över att bara behöva springa fyra kilometer. Konstaterade också att jag verkligen måste börja värma upp inför lopp. Även om jag tycker att mitt tempo är uppvärmningsfart. Jag har inte tänkt på det tidigare men jag tycker att den här banan går antingen uppför eller nerför. Det är inte många delar av banan som går på platt mark, jo målrakan är platt. Den värsta backen är helt klart den vid tre kilometer. Där gick jag faktiskt några meter. Till slut fick jag springa in i mål. Jag är nöjd med mitt lopp, trots den tuffa banan så sprang jag snabbare ikväll än på blodomloppet i början på juni. Visserligen försökte jag inte maxa då eftersom jag skulle döma fotboll dagen efter. Men känslan var ändå bättre ikväll. Jag är nöjd!

9 svar på ”Racereport Byrundan 2022

  1. Pingback: HANNAS KRYPIN
  2. Men va kul ändå att springa sådär. Jag håller själv på att träna inför att kunna delta i olika ”race” och då tycker jag det är väldigt intressant att läsa när andra gör det 🙏🏻 hoppas fotbollen går bra idag och att du inte är allt för öm i kroppen!

  3. Ja vad kul det är nu när mkt kommit igång efter pandemin. Tyvär känns det som man glömt lite vad som finns att göra osv. Kul ni kunde få springa igen 🙂

  4. Vad skönt att vädret blev bra när ni väl var framme skönt att du tog fyra kilometer endå och sprang i mål 🙂

Kommentarer är stängda.