Dagens inlägg kommer bli ett bildrikt inlägg! Det är måndag och det har varit en bra dag. Finns mycket att vara glad och tacksam för vad gäller dagen. Känner mig alldeles prillig!



Det var en väldans vacker morgon! Jag tog min orangea Adidas-tröja, linne från Stronger och så leotights från Stronger på mig. Hur härligt är det inte att bara kunna ta på sig något lätt och ledigt och stoppa fötterna i skorna och sedan knalla ut?

Mycket av min tid idag gick åt till att förbereda mig inför en hygienutbildning som jag skulle ha för kollegorna. Jag letade material och hittade en publikation från Folkhälsomyndigheten, en publikation på 460 sidor fullmatad med fakta. Lärde mig massor med nytt på det lilla jag hann gå igenom.



Jag lånade en uv-lampa från Clinicum där man kan testa hur noga man är vad gäller att sprita händerna. Partier som inte är rena från bakterier blir mörkt brun/rödfärgade. Jag lyckades rätt bra eller hur! Min utbildning blev inte riktigt som jag tänkt mig då det blev ett missförstånd med en annan grej. Men får bli i höst istället. Hygien blir aldrig oviktigt eller onödigt att prata om.


När jag skulle åka hem himlen ut så här. Förväntade mig ett riktigt oväder men just där jag var blev det inget av det. Hade varit trevligt med en riktig urladdning, det är rätt kvavt idag.

När jag kom hem sprang jag nästan sju kilometer. Så här glad var jag efteråt!



Tog en runda i trädgården. Den där vita nyponbusken är verkligen en envis historia. Försökte gräva upp den för några år sedan men en lite rot fick fäste. Kanske ska låta den växa och frodas ändå. Tycker allt att de där blommorna är lite trevliga.


Något annat som växer och frodas är de självsådda träden. Det ena trädet är ju en lönn men det andra har jag ingen aning om vad det är. Det finns tre skott till som självsått sig.
Till kvällsmat blev det en riktigt god räkmacka och jag och Rickard tittar på den norska läkarserien ”still breathing”. Den är riktigt bra och manusförfattarna har gjort bra research. Väldigt verklighetstroget faktiskt.

Och det var den dagen det. Imorgon jobbar jag till fyra och därefter går jag på semester!






















































