
Det är så skönt att få ta helg. Det har varit en intensiv vecka med mycket att göra på jobbet. Natten till igår sov jag bra men inte i natt. Vaknade innan klockan ringde och då tänkte jag att jag kunde passa på att ta en morgonpromenad innan jobbet. Det blev en runda på nästan tre kilometer.
Madeleine har startat en januariutmaning. Jag tänkte att den här promenaden kan vara en del i en av rubrikerna som är: Ta en promenad och visa i bild och berätta för oss i text vad du gjorde under promenaden. Häng på du med. Reglerna för utmaningen är dessa: Om man deltar har man alltså 28, 30 eller 31 dagar på sig att genomföra momenten. Vill man dela upp saken i olika inlägg, eller skriva allt summerat i sista dagen på månaden är det okej men kom ihåg att länka till mig genom att använda länken till detta inlägget, och skriv gärna att du deltar i en kommentar hos mig så kan andra se vilka som är med och läsa era svar.

Jag lämnade min väska i skåpet och knallade sedan iväg. Den här vyn mötte mig vilket är en del av den äldsta delen av US. Viss verksamhet pågår fortfarande här.


Gick förbi Belvederen – ett väldigt trevligt café på höjden. Vet du att jag har faktiskt aldrig varit där men jag utgår från att det är trevligt. En fika med vy liksom.

Och så jag då. Extremt supersuddig men det bjuder jag på. Den där byggnaden med de färgglada fönstrerna i bakgrunden, det huset kallas för växthuset. Där hade jag många av föreläsningarna när jag pluggade.





Vinterdekorationerna står fortfarande kvar. Det finns många vackra hus längs med den här lilla rundan och det där gula huset är verkligen en favorit.



Och så tog jag en sväng uppför lasarettsbacken….. Det är inte kul att cykla här men nerför, då går det fort! Och så får vi såklart vyn över Belvederen från ett annat håll.

Och så gamla delen igen från ett annat håll. Tycker verkligen om den här gamla delen av US.
Efter den här lilla rundan var det dags för jobb som jag skrev ovan. Gissa om det var skönt att komma hem. Det var en tuff dag med mycket att göra. Kunde dock flexa hem lite tidigare och ingen var gladare än jag. Är nu ledig till tisdag och det är tid jag verkligen ska ta tillvara på.

Så går vi då över till Elisas fem en fredag som den här veckan handlar om reflektion:
- Vad är fem ord som beskriver året som gick: Familjetid, naturupplevelser, glädje, träning, skador
- Skriv fyra ord du vill att det nya året ska innehålla: Familjetid glädje, sol, Gotland,
- Nämn tre saker du är tacksam för: Familjen, att jag har ett bra jobb, att barnen mår bra.
- Vilka två saker vill du vara mer rädd om: Mig själv och alla som jag bryr mig om.
- Vad är en sak du vill påminna dig själv om ofta: Jag är en blöt gås som inte ska ta åt mig så mycket av allt som händer omkring mig.