Fem en fredag v 1: 2026

Äntligen har jag fått sova bra. Känns som det var alldeles för länge sedan. Både jag och Rickard var trötta efter nattpassen så innan nio igår kväll gick vi och la oss. Jag trodde att jag skulle vakna klarvaken vid fem men sov faktiskt ända till halv åtta. Så skönt, det behövdes verkligen. Jag har suttit och svarat på kommentarer. Det borde vara ett mål för året: svara och godkänna kommentarer allteftersom de kommer in istället för att spara så jag har dryga femtio kommentarer att godkänna…. Hur jag tänker med mina sociala medier för 2026 kommer komma i ett eget inlägg i dagarna. Vill precis som Madeleine satsa lite mer. Inte satsa a la bli influencer men skulle vara kul att utöka min läsarskara och utveckla bloggen. Uppenbarligen skriver jag inte bara för mig själv, hehe. Men mer om det i ett annat inlägg.

Elisa fortsätter med sitt fredagstema fem en fredag. Passande för ett nytt år är tankar kring omstart och nystart. Sen kan man alltid göra en nystart, behövs inte nytt år för det.

  1. Vad i ditt liv känns redo för en omstart just nu? Träningen, känns som jag har motivationen som krävs.
  2. Vad behöver du mer av under årets första månader? Mer stretch så jag håller mig skadefri.
  3. Vad vill du börja om med, utan att göra det till ett löfte? Jag vill börja om med min stretch. Jag sätter inte upp löften för mig själv. Jag menar, jag kan ju knappt hålla i veckomål som jag sätter upp för mig själv. Men just det kanske skulle vara ett nyårslöfte, att bli bättre på att hålla mig till plan och göra det som jag vet att jag mår bra av.
  4. Vad hoppas du ha lärt dig när nästa nyår närmar sig? Att vara mer snäll mot mig själv.
  5. Vad vill du påminna dig själv om när vardagen tar över igen? Att det finns tid för att göra det jag brinner för.