


Säsongen 2026 är då igång. Idag har jag varit i Linköping airdome och dömt fotbollscup. Brukar ha känslan av att vara i ett ägg men den här gången var det mer som att vara i en igloo. På taket låg det snö och det syntes tydligt längs med väggarna att snön kasat ner.


I höstas när jag dömde fotbollscup var jag viking och dömde med bara ben. Belöningen var att åka på en förkylning. Det kände jag inte för idag så fick bli dubbla underställ. Det som kändes som för mycket hemma var alldeles lagom. Jag dömde två matcher som assisterande och en som huvuddomare. Kul att vara igång igen.