
Efter förra terminens tenta hade jag en riktigt dålig känsla. Trots den dåliga känslan så räckte mina svar för ett godkänt. Så jag var lite nervös inför sista tentan, men det kändes faktiskt riktigt bra. Tentan är en så kallad multi essay questionary, MEQ-tenta. Den är uppbyggd på så sätt att man får följa ett fall, en fråga per papper. När man svarat på frågan och lagt undan pappret så får man inte gå tillbaka eftersom det på nästa papper står ett förslag till svar på föregående fråga. Idag ville jag verkligen gå tillbaka för tentans absolut lättaste fråga gjorde jag en jätteblunder på… Men äsch det är som det är.






Vad passar alldeles ypperligt efter en avklarad tenta? Jo, det ska jag berätta. Jag och Rickard tittade på en väldigt rolig svensk film: ett sista race heter den. Alltså vi båda skrattade så vi nästan grät. Galet kul ju! Efter filmen fick jag ett infall. Var det inte en väldigt bra idé att gå ut i skogen och gå en mil. Rickard tyckte väl att vi kunde gå samma sträcka häromkring men jag tyckte inte att det kändes lika roligt. Så Vidingsjös lokmil fick det bli. Något jag inte tänkt på var att det säkerligen skulle vara riktigt geggigt på sina ställen. Det blev vi varse men det var så trevligt ändå. Tänk att kunna få ett sådant infall utan att känna stressen över att jag måste plugga till en tenta….