


Oj vad det har blåst idag. Vinden har vint (hur böjer man ”vinden viner runt knutarna?) runt knutarna och jag har helt seriöst tänkt att huset kommer ramla ihop. 20 meter/sekund i byarna enligt SMHI. Det satt långt inne att ge mig ut på löparbanan i detta väder. Jag dividerade bra länge med mig själv. Det som fick mig att ta tag i mig själv är att det kommer bli ett ruskigt bra träningspass att springa i motvinden. Egentligen oavsett vilket tempo det går i.

Vi skulle ju mötas upp löparbanan och åtta tappra personer var vi som ville springa. Men det var kallt, hade helst haft både mössa och vantar. Istället var jag viking men det var alla andra också så var inte ensam. Rickard hade bestämt träningspass och vi skulle springa 10*200 meter. De snabbaste fick jogga tillbaka och möta den som var långsammast. Idag var det jag. Det gick inte fort i motvinden och vid ett tillfälle tog vinden tag i mig så jag flög åt sidan och trampade snett på kuppen. Jag tänkte nöja mig med att springa 5 intervaller men passet är snabbt avklarat så sprang allihopa vilket jag är väldigt nöjd med. På måndag är det planerat för löptest och jag hoppas verkligen att det inte är samma ”härliga” vind som idag…Det kommer bli en utmaning.




