Segt huvud, sega ben

Idag hade jag admintid på jobbet så passade på att gå igenom materialet inför HLR-utbildningen som jag ska gå i början på maj. I slutet på maj är det dags för den årliga HLR-utbildningen och den här gången är det jag (och några till) som ska hålla i utbildningen.

Efter allt plugg känns det lite som att jag inte kan trycka in mer kunskap i huvudet. Eller så var det bara idag. Funderar helt seriöst på att inte läsa något mer till tentan. Å andra sidan vill jag inte riskera att kugga. Ikväll får böckerna vila!

Ikväll åkte jag och Rickard för att springa med domarklubben. Vi var dock ensamma men väntade ett tag uti i fall att. Precis när Rickard värmt upp för att springa kom det en domare. Jag försökte springa jag med men det var på extremt sega ben. Så medan grabbarna sprang sina intervaller gick jag flera varv på banan. Det var ju bra det med. Jag vet att jag inte ska jämföra mig men i den skaran kände jag mig verkligen långsammare än någonsin. Men jag var i alla fall där och gjorde ett försök. Jag vill bli stark och snabb! Tänker ganska ofta att jag börjar bli för gammal för att komma i riktigt bra form igen…..

Gårdagens spring i benen

Jag satt med studier hela dagen igår och på eftermiddagen när Rickard skulle ut och träna tänkte jag att jag också ville ut i skogen. Bäst att passa på tänkte jag när lusten till att springa fanns. Till och med dagen efter löptest. Att jag ska ut och springa med domarklubben ikväll valde jag att strunta i.

Konstigt nog så hade jag pigga ben. Ända tills jag tyckte det var för varmt och tog av mig tjocktröjan vill säga. Då var det lite segare att komma igång igen. Tror det var bra för träningsvärken men det var inte lätt att komma upp ur sängen imorse. Både onda höfter och träningsvärk, det är ingen bra kombination…..