När man är sjuk och får lite bloggtorka är det bra med Klimakteriehäxans selfies. Tänkte svara på både förra veckans frågor som handlar om krogen och den här veckans som handlar om hundar.
1. Den rätten äter jag aldrig hemma men gärna på krogen: Pass!
2. Sån är jag som kroggäst: Är sällan ute. Skulle dock säga att jag är för snäll. Jag och Rickard var på en restaurang i Katrineholm. Rickard ställde frågan om det gick att byta en efterrätt som ingick till en annan. Det var dock helt stelbent och någon flexbilitet fanns inte alls. Dessutom tog de betalt för vanligt kranvatten.
3. Den ”importerade” maten är en favorit: Haha, det första jag tänker är tacos. Har inte så kultiverade smaklökar…..
4. Den ”etniska” menyn upptäckte jag senast: Pass.
5. Favoritpizzan! Antingen en hawaii eller en vanlig vesuvio med en massa kebabsås på.
6. Så tänker jag kring dricks: Jag tycker att det ska vara upp till var och en om man ska ge dricks eller inte. Det där nya förprogrammerade som jag märkte senast jag var ute är ingen höjdare alltså.
SELFIE #18
1. Mitt första hundminne: Min barndomskompis hade en hund. Den låg på sin plats och jag gjorde misstaget att sträcka fram handen. Då bet han mig. Jag var väl inne och kladdade på hans revir….
2. Filmhund som stannat kvar: Helt klart Lasse.
3. Bokhund stannat kvar: Kan inte komma på någon bokhund som fastnat i mitt minne.
4. Den hunden glömmer jag aldrig: Chiko (som jag skriver om i första frågan)
5. Berätta en egen liten hundhistoria! Säger pass. Jag gillar inte hundar. Hade säkerligen tänkt annorlunda om det inte var för en hund i min närhet som alltid skäller och morrar på mig.
6. Om jag hade varit en hund hade jag varit en… Jag har en gammal klasskamrat som har en kennel med labradorer. Hon lägger ut mängder med bilder på valparna och de är helt ljuvliga att titta på. Men jag vill inte ha en egen. De är fina på avstånd.