En dagens tack!

  • Jag har ingen feber längre och har fått behålla allt jag ätit, stannar dock hemma imorgon med för säkerhets skull. Och för återhämtningens skull.
  • Rickard drog ut mig på en promenad runt ”fjället”, en promenad på dryga tio minuter. Efter en dag med feber var det energikrävande och allt energin räckte till. Konstaterade att det är ett klokt beslut att stanna hemma imorgon med.
  • Fått tillbaka examensarbetet med kommentarer. Helt plötsligt var det en hel del att göra med resultatdiskussionen. Men det får vila tills huvudet är piggare och klarare.
  • Gick ut och satte mig vid husväggen.  Behövde lite sol på nosen. Det behövs rensas ogräs. Noterar också att gräsmattan sjunkit. Undrar om man behöver vara orolig. Tänker direkt att huset kommer rasa. Googlade dock och konstaterade att jag inte behöver noja.
  • Doften av grillat fyllde luften. Blev så sugen på årets första grillmiddag men energin finns definitivt inte för det. Blir en macka för min del ikväll. 

Selfie #17 Krogen och Selfie #18 Hundar

När man är sjuk och får lite bloggtorka är det bra med Klimakteriehäxans selfies. Tänkte svara på både förra veckans frågor som handlar om krogen och den här veckans som handlar om hundar.

1. Den rätten äter jag aldrig hemma men gärna på krogen: Pass!

2. Sån är jag som kroggäst: Är sällan ute. Skulle dock säga att jag är för snäll. Jag och Rickard var på en restaurang i Katrineholm. Rickard ställde frågan om det gick att byta en efterrätt som ingick till en annan. Det var dock helt stelbent och någon flexbilitet fanns inte alls. Dessutom tog de betalt för vanligt kranvatten.

3. Den ”importerade” maten är en favorit: Haha, det första jag tänker är tacos. Har inte så kultiverade smaklökar…..

4. Den ”etniska” menyn upptäckte jag senast: Pass.

5. Favoritpizzan! Antingen en hawaii eller en vanlig vesuvio med en massa kebabsås på.

6. Så tänker jag kring dricks: Jag tycker att det ska vara upp till var och en om man ska ge dricks eller inte. Det där nya förprogrammerade som jag märkte senast jag var ute är ingen höjdare alltså.

SELFIE #18

1. Mitt första hundminne: Min barndomskompis hade en hund. Den låg på sin plats och jag gjorde misstaget att sträcka fram handen. Då bet han mig. Jag var väl inne och kladdade på hans revir….

2. Filmhund som stannat kvar: Helt klart Lasse.

3. Bokhund stannat kvar: Kan inte komma på någon bokhund som fastnat i mitt minne.

4. Den hunden glömmer jag aldrig: Chiko (som jag skriver om i första frågan)

 5. Berätta en egen liten hundhistoria! Säger pass. Jag gillar inte hundar. Hade säkerligen tänkt annorlunda om det inte var för en hund i min närhet som alltid skäller och morrar på mig.

6. Om jag hade varit en hund hade jag varit en… Jag har en gammal klasskamrat som har en kennel med labradorer. Hon lägger ut mängder med bilder på valparna och de är helt ljuvliga att titta på. Men jag vill inte ha en egen. De är fina på avstånd.