Härliga fredag

Äntligen är det fredag. Fast för mig innebär det att jag har en lång arbetshelg framför mig. Jobbar ikväll, heldag imorgon och får gå hem fyra på söndagen. I veckan som kommer är det lite inplanerat. Matcher och kurs med jobbet bland annat.
Men först helg. Dagen startades med keso, två rårivna äpplen, ägg, skinka och kalkon. Får vi se hur länge jag står mig på det. Ska ju inte träna något särskilt under helgen så då kände jag att det fungerar med lite mindre kolhydrater.

Vad ska ni göra idag? Alexander vill ut och sparka lite fotboll så det ska vi göra nu.

Paprika

Jag har min tunika från Paprika idag.

Dagen idag har mest bestått av slappande och läsande av den nya boken. Än så länge är den ok, men inte så mycket mer.

Kvällsmat idag blev en smoothie med vaniljyoghurt, apelsinjuice, blåbär och banan, ett kokt ägg och en riskaka med keso, tomat och kalkon på. Jag kände för något lätt. Gott var det iallafall.

Nu ska jag snart åka iväg till några vänner, måste bara diska iordning lite och så ska barnvakten komma. Hoppas att ni får en toppenkväll.

Anonyma skoälskares klubb

”Är du som jag? Älskar skor men har inte råd att köpa vad du vill? Om du har storlek 38 och är intresserad av att byta dina Manolos mot Maglis etc så ses vi på tisdagskvällar. Kanske kan vi hjälpa varandra …

Svar till Anonyma skoälskares klubb”

Lorna Raffertys ekonomi har kraschat. Hon har skulder upp över öronen men kan ändå inte sluta handla på ebay. Skor är hennes passion och trots sin pengabrist kan hon inte tänka sig ett liv utan ett nytt par ibland. Det är då hon kommer på den briljanta idén att annonsera efter andra i samma situation.

Gruppen träffas en gång i veckan. Där finns Helene, hustru till en politiker som håller hårt i plånboken; Sandra som finansierar sitt skobehov genom att jobba med telefonsex och Jocelyn, som egentligen inte vet så mycket om skor men som gör allt för att komma bort från sitt trista jobb som nanny.

Under tisdagskvällarna byter de märkesskor. Men de börjar också lära känna varandra, och en vänskap formas som hjälper dem igenom problem med pojkvänner, äkta män, uppdykande hemligheter från det förflutna och utpressning.”

När Mr R fyllde år i förra veckan så fick han ett så kallat pocketogram av sitt jobb. Men eftersom att han inte läser böcker så gav han det till mig. Valet om vilken bok jag skulle läsa var lätt. Eftersom att jag älskar skor så blev det ”Anonyma skoälskares klubb”. Jag tänkte att jag återkommer med en recension när jag läst boken. Handlingen ser ni här ovan och jag tycker den verkar lovande.

Dagens träning

Idag sprang jag intervaller. 15 *100 meter + 100 situps och 30 utfall. Det var verkligen skillnad på att springa idag när jag vilat och ätit ikapp lite. Vila imorgon och i helgen tänkte jag springa en runda runt stångån. Jobbar ju så det får bli något ”lätt”.

Jag känner mig pigg, glad och full med energi. Ska sätta mig med grabbarna i soffan och titta på Nalle Puh nu.

Godmorgon

Jag tänkte kliva upp tidigt idag men som vanligt så snoozade jag i all evighet. Nu ska vi äta frukost och sen åka och storhandla. Det är tomt här hemma. Jag skulle vilja börja äta efter gimetoden igen. Inga kolhydrater på en månad för att ge vikten en skjuts. Jag gick ner 10 kilo med den metoden för några år sedan. Givetvis gick jag upp allt igen men det berodde på graviditet och att jag tänkte ” äh, jag blir ändå tjock, kan lika gärna äta”: Big mistake säger jag bara. Nu sitter jag här 3 år senare med 10 kilo extra. Frågan är bara hur jag ska lägga upp det eftersom att jag löptränar så mycket och har matcher. Får klura lite på saken.

Vad ska ni göra idag?

Godmorgon

Jag har tagit sovmorgon idag. Det behövdes verkligen. Idag ska jag och Samuel vara iväg på en sak som kommer ta några timmar. Sen efter det kommer mamma hit, tror jag iallafall. Har inte hört något om att hon inte kommer.

Vi måste äta frukost nu och sen åker jag och Samuel iväg.

Vi hörs senare.

Apjobbigt

Så kan jag sammanfatta dagens träning med ett ord. Efter sjukdom, dålig sömn, och dåligt med dricka och mat så är det inte konstigt att jag går in i väggen i spåret. Jag har lärt mig en sak iallafall: efter sjukdom, spring inte vidingsjös 5 kilometers spår. Fy vale, säger jag bara. Nu blir det vätske, sömn och matladdning inför nästa pass som är på torsdag. Vi ska äta pizza snart, Mr R är och hämtar. Jag behöver fylla på glykogenförrådet.  

Godmorgon

Idag var det svårt att komma upp. Låg och snoozade hur länge som helst. Det är dags att väcka barn nu och få iväg dem till fritids och dagis och därefter ska jag jobba. Bara till halv två så det är en kort dag.

Än så länge är det mulet men enligt väderrapporten ska det bli sol och 15 grader varmt. Jag hoppas att det stämmer. 🙂

Hoppas att ni får en toppendag. Försöker blogga lite i eftermiddag/kväll.

Rollo

Nu är jag hemma efter en kväll på jobbet. Jag har haft en slappardag idag. Fysiskt har jag inte varit i form. Mådde ju inte så bra i fredags och efter det har det tagit ett tag att komma i kapp. Jag tar igen lite missad näring genom att mumsa i mig rollo. Så gott!

Imorgon jobbar jag dag och så måste jag träna. Har ju inte gjort det sedan i torsdags. Lufta benen lite. 🙂

Godnatt och sov gott.

Godmorgon måndag

Lovely, ute skiner solen och jag är på sprudlande gott humör. Trött är jag men det är jag alltid på måndagar. Sitter uppe alldeles för länge och kliver upp för tidigt. Jag tittade på New moon igår och efter det kröp jag ner i sängen med ”Så länge vi båda andas”. Vet inte vilken gång i ordningen jag läser den. Tionde kanske. Äh, jag vet inte, inte så viktigt heller.

Babbel, babbel. Planer idag:

° Jobba 16-21
° Träna
º Smycka

Vad gör ni idag?