

Ikväll var ett åttiotal domare kallade för mittsäsongsträff. Vi var inte så många som kom, kanske ett tjugotal. Som vanligt när vi har mittsäsongsträff så regnar det. Det slår aldrig fel konstigt nog. Vi skulle springa vårt fyspass på löparbana men vi körde istället på fotbollsplan. Det var ganska högt gräs, lägg till att regnet vräkte ner så det blev en utmaning. Vi värmde upp och så körde vi en löptestvariant: springa mellan straffområdeslinjerna och gå mellan straffområdeslinjen och kortlinjen. Vi skulle springa på ungefär 80% av vår kapacitet. Av förklarliga skäl var jag inte lika snabb som grabbarna men jag är riktigt nöjd då det blev ett riktigt tufft pass i det tunga gräset. Jag tror att jag kommer ha rejäl träningsvärk i morgon. Det var skoj att träffa domarna. Det är många nya ansikten men instruktörerna är de samma och några av domarna har jag dömt med. I det här sammanhanget är jag ensam tjej och en av instruktörerna (B) säger alltid ”Hanna och grabbar”. Brukar då skoja och säga att jag kan vara grabb, samtidigt känns det bra att B faktiskt inte buntar ihop mig med grabbarna.