

Det är fredag och planerna för dagen är att jobba kväll. Barnen har gått till skolan, Rickard kom precis hem från nattjobb. Det var så soligt och fint igår morse, det kan man inte säga att det är idag. Regnet hänger i luften och det är 16 grader. Bilderna ovan är gårdagens jag och den fina morgonen. Hur ser dina planer ut för helgen?
I veckans fem en fredag så ställer Elisa frågor om hemmet.

- På hur många ställen har du bott? Innan vi flyttade till Linköping så bodde vi i Laxå. Innan dess flyttade vi runt en del. Från Laxå flyttade vi 1993, vi var tvungna då husen på gatan skulle rivas. Varför minns jag inte. Kanske om det var dålig omsättning eller om det fanns omfattande renoveringsbehov. Som vuxen har jag flyttat tre gånger: till Rickard när han bodde i en trea. Vi flyttade tillsammans till en femma i samma område strax innan Alexander föddes. Vi flyttade till en lägenhet med omfattande renoveringsbehov, då var S fyra år och Alexander föddes strax efter vi flyttat dit. Så vi bodde i renoveringskaos ett tag…. Fattar inte hur vi pallade men det gjorde vi. Minns i början innan S vant sig vid att vi flyttat, ”det här är inte hemma” sa han. 2012 flyttade vi till radhuset som vi bott i sedan dess.
- Vad är det bästa och sämsta med där du bor? Det bästa skrev jag om häromdagen, det som jag tycker är det sämsta med att bo här har blivit bättre. Eller så är det jag som är ute mindre.
- Var skulle du vilja ha ett andra hem? Gotland.
- Hur vill du inte bo? Mitt i stan i lägenhet, jag vill ha det lugnt och skönt omkring mig.
- Vilken förändring vill du göra hemma? Jag vill renovera badrummen och så önskar jag mig ett nytt kök.








