Sanningens ögonblick

Oj vilken gripande bok jag läst idag! Jag trodde att det skulle vara en lättsam bok men jag kunde inte ha mer fel. Under hela tiden jag läste satt jag med tårarna i ögonen. Hur skulle det kunna sluta lyckligt? Om någon av mina läsare vill läsa boken ska jag naturligtvis inte berätta slutet. Det var länge sedan som jag blev så berörd av en bok, i stort sett varje sida fick mig att känna det karaktärerna i boken kände. Sorg, smärta, förtvivlan, känslan av att andra fattar beslut över sitt huvud med mera. Känslan av att vara vilsen och inte veta var man hör hemma och sedan se bitarna falla på plats.