Söndagslistan vecka 34

Söndag igen alltså, igår var det exakt fyra månader kvar till julafton. Men det innebär också att snart vänder det igen och blir ljusare. ”Snart” är väl en sanning med modifikation, eller kanske inte med tanke på hur snabbt veckorna springer förbi.

Känsla: Det har hänt ett par grejer som gjort mig lite nedstämd. Inget allvarligt egentligen men tillräckligt för att få mig lite ur balans. Får ta nya tag nästa vecka.

Väder: Det har varit en ganska varm vecka, har fått lite sol och gräsmattan har fått några droppar regn. Blåser gör det fortsatt.

Veckans läsning: Jag håller på och läser ”kvinnorna vid Cane River som jag skrev om igår.

Träning: Jag har dömt tre matcher den här veckan, en i onsdags och två i helgen. Matchen som jag hade idag var veckans tuffaste: ett uppdrag i herrar division 7. Jag är nöjd med mina insatser. Visst finns det alltid saker och ting att göra annorlunda eller bättre. Den här veckan har jag blåst straff i varje match. I gårdagens match och den jag hade i onsdags blev matchernas första frispark straff. Inte så kul att ta men måste man så är det bara att blåsa. Hur som helst, jag är nöjd.

Mina positiva från veckan:

  • En sak som oroat mig lite har gått väldigt fort framåt vilket gör mig så lättad. Får hoppas att det fortsätter på det spåret.
  • Den här veckan har det varit väldigt roligt att döma fotboll.
  • Att jag har två orkidéer som blommar samtidigt. De har blommat väldigt länge nu vilket gör mig glad. Alla blommor i vardagsrummet växer så det knakar. Någon annan hade säkert tyckt det ser vildvuxet ut men jag gillar det.

Bilder från veckan: