Dagens jetpackfråga:

Vad älskar du med där du bor?

  • Att vi har 600 meter till skogen och ett härligt motionsspår
  • Att badet ligger inom gångavstånd. Perfekt på sommaren ju!
  • Att vi har en liten trädgård.
  • Att humlor och bin flockas i min rabatt.
  • Doften av lavendel strömmar mot mig när jag närmar mig huset.
  • Att jag får lite av att bo på landet-känslan med tanke på närheten till skogen, fält och gårdar.
  • Mina pioner såklart
  • Att det är ett väldigt lugnt och behagligt område.

Insikter sommarens träning gett mig

Idag har jag varit ute och dömt fotboll, höstsäsongens första match blev en match i pojkar 15. Det har hänt mycket vid den här planen sen sist jag var här och dömde. Nu har klubben fått en alldeles ny konstgräsmatta som inte är officiellt invigd än. Jag gillar verkligen att springa på konstgräs, det är jämt och jag riskerar inte att snubbla. För några år sedan var det dock en kille som bara skulle passa bollen till en lagkamrat och på något sätt fastnade med foten i mattan och då också bröt den. Fattade först inte varför han reagerade som han gjorde men när jag kom närmare fattade jag varför. Funderar ibland på om han kom tillbaka till fotbollen eller inte. Otäckt värre. Hur som helst, innan jag åkte iväg funderade jag över om sommarens träning gett det resultat jag vill: bättre kondition och snabbare fötter. Just idag får jag nog säga nja. Det där att springa i värme är inte min grej. I halvtidsvilan kom jag inte ner i flås och i början på andra halvlek så hängde lungorna inte alls med. När det känns så här funderar jag faktiskt över om jag har någon form av ansträngningsastma.

Så mina tankar i punktform då:

  • jag springer hellre utan musik
  • jag behöver springa mycket mer i värme för att vänja kroppen vid ansträngning
  • det är rätt så mysigt att springa i skogen i regn
  • jag springer helst i så lite kläder som möjligt
  • det är för det mesta inget fel på flåset
  • jag vill fortsätta springa och träna för att bli både uthålligare, starkare och snabbare. Just snabbheten tycker jag är svårast att träna upp.