Söndagslistan vecka 33

Godmorgon!

Jag var verkligen trött efter jobbet igår. Det tog på krafterna att ha matcher och sedan jobba. Jag vill ha en ledig dag men det får jag först imorgon. Benen känns som två tunga betongklumpar så det var bra att följa Ida till skolskjutsen. Lite bättre känns det allt i mina betongben efter promenaden. Kanske att iprenen gjorde sitt jobb med.

Känsla: Det har varit en bra vecka. Jag är glad! 🙂 Men jag känner mig lite sliten efter helgens jobb och fotbollsmatcherna.

Väder: Jag njuter av att det fortfarande är väder för att gå barbent. Fast nu på morgonen var det lite kallt om benen.

Träning: Veckan började med tre nattpass så måndag och tisdag tränade jag ingenting. I onsdags sprang jag ett pass på löpbandet och i torsdags fick det bli 18 kilometer på crosstrainern. Igår dömde jag fotboll, pojkar 15 och idag har jag dömt en match i damer division fyra.

Veckans läsning: Jag har läst ut boken ”Julia” men inte börjat på någon annan än. Tror ”flyga drake” blir nästa bok att läsa.

Mina positiva från veckan:

  • vi fick en fin eftermiddag tillsammans med barnen.
  • det har varit väldigt roligt att få komma ut på fotbollsplan igen.
  • roliga dagar på jobbet
  • fick sova ända till halv fyra efter nattpasset i tisdags. Det är jag verkligen inte bortskämd med.

Veckans ”jag”:

Jag villhövde en rosa spetstopp, jag har lite beslutsångest om jag gillar den. Eller det gör jag ju, känslan är mer om den passar. Oavsett vilket så har jag tagit bort lappen så kan inte skicka den tillbaka. Ida kanske vill ha den framöver, vi får se. Vad tycker du, hiss eller diss?

Veckans tänkvärda: Jag tycker att det här citatet sammanfattar vår samtid väldigt väl.

Ett axplock av veckans bilder: En söndagslista är inte komplett utan ett gäng med bilder.