Jag hade en tom känsla i kroppen efter att ha läst ut boken ”kvinnorna vid Cane River”. Jag ville veta mycket mer och framförallt så ville jag veta om kvinnorna fick ett bättre liv. På sätt och vis fick de också det men samtidigt inte. De slapp slaveriet men samhällets fördomar låg kvar som en mantel som inte kunde skakas av. Det värsta är att det fortfarande än idag görs skillnad.


Så från något tungt till lättsamt. Jag och Rickad åkte till Hellgrenshagen i Malmslätt och tittade på en division fyra match. Det var trevligt att titta på fotboll med Rickard men själva matchen blev väl aldrig riktigt spännande eftersom det ena laget var så pass mycket bättre. Vi träffade också en domarkollega som vi pratade med. Det var en väldigt trevlig kväll.


Nu ligger jag här i sängen och tänkte läsa några rader i en av mina hyllvärmare. Kan inte minnas handlingen så jag tror inte att jag läst den. Vi får se helt enkelt.


